تاریخ : 1398,چهارشنبه 02 مرداد17:00
کد خبر : 68387 - سرویس خبری : باغ بهشت

به یاد یکی از سرداران گمنام دفاع مقدس

زر که در آتش نگرداند عیار خویش را!


زر که در آتش نگرداند عیار خویش را!

بهمن پس از عملیات خیبر به خاطر برخی عملکردها اختلافاتی با فرماندهان بالاتر خود پیدا کرد اما هرگز جنگ، امام و شهدا را فراموش نکرد. بهمن تاانتها بر همان اعتقادات خود باقی ماند و در عملیات مهران به عنوان نیروی بسیجی و آزاد حضور یافت و شهید شد...

عابدین وحیدزاده -  این روزها به حدی گرفتار مسائل روزمره زندگی و پوچ شده ایم که منجر به فراموشی عزیزترین دوستان، رفقا، بستگان، آشنایان که در عزت و شرافت ما و کشور و سربلندی آن نقش داشته اند و پرچمداران واقعی دین که با خون خود شرافت و انسانیت را به فعلیت رساندند،شده است! وای برما که چقدر خود را گرفتار این دنیایی که به تعبیر قرآن لهو ولعب است کرده ایم و از افرادی که هویت ما در جامعه از نام آنان است غافلیم.

12تیر مصادف با روز شهادت سردار واقعی اسلام، بهمن نجفی است که نام او یادآور غیرت، شرافت، گذشت، شجاعت، صداقت، تواضع، انسانیت می باشد. دوستانی که بهمن را می شناختند سخنان مرا تائید می کنند. او در خانواده ای مستضعف در جنوب تهران(جوادیه) درکنار سه برادر دیگر و یک خواهرش تربیت شد. مرحوم پدر او مرد شریف و بزرگواری بود. بهمن درخانه ای بسیار محقر اما بزرگ به جهت غیرت و شرافت بزرگ شد. پدر او "مشهدی التفات"با دو چشم نابینا تا روزهای آخر زندگی با یک چرخ دستی با تعدادی گالن بیست لیتری، نفت بعضی از منازل و مغازه ها را تامین و با آن زندگی خود را اداره می کرد. او با قدم شمار همه منازل و مغازه ها را می شناخت. کمترکسی هست از ساکنان جوادیه که این مرد را نشناسد. همه به او به دیده احترام نگاه می کردند. خداوند به خاطر شرافت و اعتمادبه نفس او، برایش عزت و بزرگواری ماندگار همچون بهمن را برای عزت دنیوی و اخروی اش به ثبت رساند.


( از راست شهید بهمن نجفی، حاج منصور محسنی )

بارها توسط فرزندان، از جمله بهمن به ایشان گفته شده بود تو دیگر پیرشدی، منزل باش حقوقت را ماتامین می کنیم و برای تو خطرناک است؛ اما این مرد، با عزت و روح بزرگی که داشت، هرگز به حاضر به پذیرش این مسئله نشد و حتی در برخی موارد دسترنج خود به بعضی از فرزندانش کمک مالی نیز می کرد! بهمن بوداو عزت نفس، روح بزرگ را ازاین پدرآموخته بود.
اگر او می خواست با شجاعت و شهامت و حضور در جنگ که مسئولیت های معاون تیپ و مسئول محوری در اوایل جنگ عهده دار بود اگرکمی فقط کمی آن فیتله عزت خود را کم می کرد به درجات عالی دنیوی دست می یافت؛ همانند افرادی که امروزه مدعی و میراث خوار خون بهمن ها شده اند! اگر امروز نظام ما عزتی دارد به واسطه خون بهمن هاست.

از بهمن با آن قد بلند فقط به اندازه یک بغچه باقی ماند؛ شاید آن هم برای عبرت امثال ما! بهمن درزندگی شخصی خود بسیار سختی کشید؛ ازدوران کودکی، نوجوانی و جوانی. او درسال 58به سپاه پاسداران پیوست و درگردان های رزمی سپاه تهران، پادگان ولیعصر(عج) با شهیدانی همچون احمد غلامی، اکبرحاجی پور، مرتضی سلمان طرقی، اصغررنجبران، کاظم رستگار، حسین اسکندرلو، حمید آرونی و... هم چنین بزرگوارانی که هم اکنون درقید حیات هستند مانند برادران بزرگوار حاج منصور محسنی، علیرضا ربیعی، محمد جوانبخت، بهرام میثمی، فتح الله نظری، اسماعیل معروفی، مهدی شریفی و دوستان دیگر.


(از راست مهدی قاسمی،شهید حسین اسکندرلو،شهید بهمن نجفی،عباس نجف آبادی شهید حمید آرونی)

 

بهمن پس از عملیات خیبر به خاطر برخی عملکردها اختلافاتی با فرماندهان بالاتر خود پیدا کرد اما هرگز جنگ، امام و شهدا را فراموش نکرد. بهمن تاانتها بر همان اعتقادات خود باقی ماند و در عملیات مهران به عنوان نیروی بسیجی و آزاد حضور یافت و در سال 1365 در مهران شهید شد. مزار او قطعه 27 ردیف7 شماره 10 می باشد.

اما مظلومیت او فقط در زمان حیاتش نبود بلکه پس از آن نیز این مظلومیت در خانواده، دوستان و مسئولین به فراموشی سپرده شد.

او گمنامی را دوست داشت و خداوند او را با گمنام ترین انسان، حضرت امیر مومنان علی علیه السلام محشور فرماید و عاقبت همه ما را ختم بخیر کند و به ما معرفت عدم فراموشی نام و اهداف مقدس این عزیزان را عنایت فرماید.


منبع : دفاع پرس
کد خبرنگار : 17