تاریخ : 1398,شنبه 05 مرداد13:38
کد خبر : 68441 - سرویس خبری : اخبار

دفاع مقدس محور وحدت است



سردار «یعقوب سلیمانی» فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ظهر امروز (جمعه) در کارگاه توانمندسازی مدیران اردویی راهیان نور سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با گذشت زمان، پیچیدگی‌ها و سختی‌ها افزایش می‌یابند، ایده‌ها و نظرات مختلفی وجود داشته و هر فردی به گونه‌ای متفاوت تجزیه و تحلیل می‌کند، اما باید نگاهی کلی به نظام جمهوری اسلامی ایران داشت؛ دشمن جهت جلوگیری از برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب بسیار تلاش کرد، اما به نتیجه نرسید.

وی عنوان کرد: فراز و نشیب‌هایی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به وجود آمد؛ دشمن به دنبال خدشه‌دار کردن خط مشی، اندیشه و تفکر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بوده، اما تا زمانی که خط امام راحل ادامه یابد دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: به فرموده امام راحل، بسیج شجره طیبه و درختی پرثمر بوده که شکوفه‌های آن بوی حدیث عشق می‌دهند، بالغ بر ۱۸۳ شبکه مختلف به صورت شفاف و برنامه‌ریزی شده علیه انقلاب اسلامی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط به مدیران جهادی نیاز است، تاکید کرد: وظیفه ما بسیار سنگین بوده و نسبت به کانون خانواده وظایف ویژه‌ای داریم. توجیهات بسیاری جهت عدم انتخاب مسیر صحیح وجود دارد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در تمامی قشر‌ها افراد نگرش و زندگی متفاوتی دارند، افزود: امروز به روحیات دفاع مقدس نیاز داریم. به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس، گنج است و هرچه از این گنج استفاده می‌شود، تمامی ندارد و این رسالت امروز با عنوان راهیان نور مورد توجه بسیج و سپاه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: امروزه باید توجه خود را به مسیر‌های صحیح جلب کنیم که راهیان نور در انجام این امر تأثیر بسیاری دارد. دفاع مقدس در امتداد قیام ابا عبدالله الحسین (ع) بوده و با شرکت در آن می‌توان ایثار، شهامت، شهادت و مجذوب ولایت بودن را فرا گرفت.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج عنوان کرد: البته ما به دنبال جنگ نبودیم و تنها از خود دفاع کردیم؛ در حالی که ۲۳ ایستگاه رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت می‌کردند. دفاع مقدس در امتداد عاشورا بوده و بستر توسعه این دامنه، راهیان نور است، راهیان نور فناوری جدیدی است برای استفاده از گنجی است که امام انقلاب مطرح فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، محور وحدت بوده و باید قدر آن را بدانیم. یکی از تأکیدات شهدا در وصیت‌هایشان بر همدلی بوده است. علت بسیاری از مشکلات موجود در کشور وجود خلل در همدلی است و رمز موفقیت ما در گذشته همدلی بود.

سردار سلیمانی درباره راهیان نور گفت: از تدابیر و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با راهیان نور می‌توان به مستمر بودن، نوآوری، جلوگیری از فراموشی و تحریف، جهانی‌سازی، هم‌افزایی دستگاه‌ها، عمق‌بخشیدن به ابعاد اجتماعی و فرهنگی، ترویج سبک زندگی شهدا، استفاده از هنر نوین و توجه به نسل جوان اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج همچنین اظهار داشت: بازسازی میدان غدیر در ۱۲۳ نقطه محقق شد و بررسی کارگاه توانمندسازی آن نیز صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ 113