تاریخ : 1398,شنبه 05 مرداد14:05
کد خبر : 68448 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

از سوی انصارالله صورت گرفت:

انهدام ۹ پهپاد ائتلاف سعودی ظرف ۵ هفته



پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه توانست یک فروند دیگر از پهپادهای ائتلاف سعودی را در نزدیکی مرز یمن ساقط کند. بدین ترتیب شمار پهپادهای سرنگون شده ائتلاف در پنج هفته گذشته به عدد 9 رسید.

حملات پهپادی گسترده به فرودگاه‌ها و تاسیسات نظامی آل‌سعود و همزمان شکار پهپادهای متجاوز ائتلاف سعودی توسط رزمندگان یمنی تبدیل به خبر روزانه تحولات جنگ یمن شده است. در جدیدترین اخبار مربوط به شکار پهپادهای سعودی شبکه تلویزیونی المسیره از انهدام یک پهپاد جاسوسی که بر فراز گذرگاه «الطوال» مشرف به منطقه «جیزان» در نزدیکی مرز یمن پرواز می‌کرد خبر داد. این شبکه متعلق به جنبش انصارالله یمن در ادامه گزارش خود اعلام کرده که این پهپاد نهمین پهپادی بود که در پنج هفته گذشته به دست پدافند هوایی یمن ساقط می‌شود.
هدف‌گیری و انهدام پهپادهای سعودی در یمن در حالی است که حملات پهپادی یمنی‌ها بر فراز آسمان عربستان در ماه‌های گذشته به حدی بوده که طبق گفته «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی، «محمد بن سلمان» برخی قبائل یمنی را برای واسطه‌گری به سوی انصارالله فرستاده تا آنها را به برقراری آتش‌بس راضی کند.
همزمان سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله از عملیاتی گسترده علیه فرودگاه بین‌المللی أبها عربستان با چند پهپاد خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صنعاء عنوان داشت که این فرودگاه با چند پهپاد از نوع «قاصف کی ۲» هدف قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد که پروازها در فرودگاه أبها در عسیر در پی هدف قرار گرفتن آشیانه هواپیماها مجددا متوقف شده است.
فریبکاری امارات!
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی المنار طی گزارشی اعلام کرده، بررسی‌های خبرنگارانش نشان می‌دهد اماراتی‌ها از یمن عقب نشینی نکرده‌اند: «امارات تظاهر به عقب نشینی از یمن می‌کند، اما در واقع حرکت اماراتی‌ها در اعلام عقب نشینی، یک اقدام تاکتیکی و فریبکارانه است و هیچ نشانه‌ای که بیانگر عقب نشینی واقعی آنها از یمن باشد وجود ندارد». خبرنگار المنار در صنعا هم دراین باره نوشته: «رسانه‌ها، خبر‌های متعددی را در خصوص گشایش‌های احتمالی و عقب نشینی‌های امارات و سودان از جنگ در یمن مطرح می‌کنند، اما همه این‌ها فریبکاری است. امارات از تجاوز به یمن عقب نشینی نکرده، همه آنچه که اتفاق افتاده بازآرایی نیرو‌های اماراتی است. البته نیرو‌های اماراتی در یمن محدود هستند و بودن و نبودن آنها در موازنه قدرت در سواحل غربی تغییراتی ایجاد نمی‌کند.»
 بر اساس این گزارش امارات، ارتش بزرگی ندارد و نیروهایش در یمن در واقع مجموعه‌ای از شماری از افسران هستند که نبرد‌ها را از پایگاه هایشان که از خطوط درگیری خیلی دور هستند کنترل می‌کنند و آنان در بندر المخاء و برخی مناطق بسیار آرام مستقر هستند و عقب‌نشینی آنها به عدن نشانگر تمایل اماراتی‌ها به صلح یا عقب نشینی از یمن نیست. آنان از برخی از مناطق یمن که در‌اشغال است به برخی مناطق‌اشغالی دیگر عقب‌نشینی کرده‌اند. المنار افزود: «تنها مطلبی را که درباره سخنان اماراتی‌ها می‌توانیم با قاطعیت تأیید کنیم توقف حملات هوایی اماراتی هاست و به نظر می‌رسد حملات موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی به عربستان باعث نگرانی شدید اماراتی‌ها شده است و آنان می‌خواهند اینگونه به جهانیان وانمود کنند که قصد صلح دارند تا از حملات رزمندگان یمنی به امارات در امان بمانند و زمانی که اماراتی‌ها از عقب‌نشینی و تمایل به عقب نشینی از جنگ یمن صحبت می‌کنند، می‌خواهند حضورشان را در جنوب یمن با این حرف که از سواحل غربی عقب‌نشینی کرده‌اند، قانونی کنند.»