تاریخ : 1398,شنبه 05 مرداد14:18
کد خبر : 68454 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

درباره استخدام، احراز مجروحیت و تسهیلات



من برادر شهید و در آموزش وپرورش به صورت پیمانی مشغول هستم ولی در حال حاضر تبدیل وضعیت به رسمی برایم انجام نمی دهند؟

- برابر تبصره الحاقی به ماده21قانون جامع در برنامه ششم توسعه، خانواده‌های شاهد شامل والدین، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، همسر و فرزندان آنان، آزادگان، همسر و فرزندان آنان، رزمندگان با سابقه حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه، همسر و فرزندان آنان و خواهر و برادر شهید مشمول این تبدیل وضعیت هستند. لذا دستگاه‌های مشمول ماده2 قانون جامع مکلف به اجرای قانون بوده و باید نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی آنان اقدام کنند، لکن با گذشت بیش از ده ماه از تصویب این قانون و پایان مهلت 3ماهه دستگاه‌ها برای اجرای قانون، ایثارگران و فرزندان آنان همچنان بلاتکلیف هستند.

 در متن هم اشاره کرده ایم این قانون است که در برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده و این تبصره به ماده 21 قانون جامع الحاق شده است

***

سال 64 سرباز وظیفه بودم که به غرب کشور مریوان اعزام شدم. دو یا سه باری زیر بمباران هواپیمای دشمن بودم که یک بار مجروح و به بیماستان اعزام شدم و  پس از بند آوردن خون و پانسمان. ازخوشحالی مرخصی پیگیر ماجرا نشدم درحالی که آسیب ناشی از موج انفجار تابه امروز نیز اذیتم می کند و ده ها بار پیش پزشک اعصاب و روان رفتم. خواستم بین من وخدای من باشد. اما جواب پسرانم که دانشجو ود بیرستانی هستند را نمی توانم بدهم. لطفا راهنمایی کنید همرزمانم گواه مجروحیت من می باشند.

- به ایثارگران نهاد اعزام کننده مراجعه کنید تا با هماهنگی یگان خدمتی و مدارکی که ارائه می کنید اظهارات شما را بررسی و رسیدگی کنند.

***

بنده جانباز 20 درصد هستم. تاکنون هیچ تسهیلات استخدامی به فرزندانم  داده نشده است هر چند که سه نفر از آنها مدرک لیسانس دارند. ضمنا الان حقوق به بنده نمی دهند. تکلیف همسرم بعداز فوت من چیست؟؟

-  فرزندان شما مشمول 5 درصد سهمیه استخدامی ایثارگران هستند،. پیگیری کنید. ضمنا" اگر فاقد شغل و درآمد هستید، بنیاد موظف است حداقل حقوق کارکنان دولت را به عنوان کمک معیشت به شما پرداخت کند.


کد خبرنگار : 23