تاریخ : 1398,شنبه 05 مرداد14:21
کد خبر : 68456 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

تظاهرات مردم کشمیر در حمایت از شیخ زکزاکی



بزرگترین این تظاهرات ها در استان مرکزی ایالت کشمیر و شهر بادگام بود. مردم در مسیر راهپیمایی علیه آمریکا، اسرائیل، دولت سعودی و دولت نیجریه شعار دادند و از مجامع بین المللی خواستند که به وظایف قانونی و انسانی خود عمل کنند و زمینه آزادی زکزاکی را فراهم کنند تا ایشان در یک کشور ثالث درمان شود.

مردم کشمیر پس از برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه، به دعوت انجمن شرعی شیعیان کشمیر، در مناطق مختلف این شهر به خیابان ها آمدند و در اعتراض به ادامه حبس غیر قانونی و غیر انسانی رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیرخ ابراهیم زکزاکی تظاهرات کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی صفوی، رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر، در این راهپیمایی شخصا حضور داشت و این تظاهرات را رهبری می کرد.

این روحانی برجسته کشمیر در بیانیه پایانی این راهپیمایی ضمن تقدیر و تشکر از حضور پر شور نمازگزاران در این مراسم راهپیمایی، از دولت نیجریه به دلیل ادامه حبس غیر قانونی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی، به شدت انتقاد کرد و این دولت را نسبت به آسیب جسمانی احتمالی رهبر جنبش اسلامی نیجریه مسئول دانست و از دولت نیجریه خواست هرچه سریعتر شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش را از زندان و بازداشت غیر قانونی آزاد کند تا به وضعیت جسمانی او رسیدگی شود و هرچه سریعتر تحت درمان قرار گیرد.

امام جمعه شهر بادگام با تأکید بر مقاومت و پایداری شیخ ابراهیم زکزاکی رد خط مستقیم ولایت و امامت، افزود: رهبر جنبش اسلامی نیجریه ادامه دهنده خط سرخ نهضت حسینی(ع) است. او در این مسیر سه فرزند خود را تقدیم کرد، جانبازی را به جام خرید، اسارت همسر خود را تحمل کرد و سختی شکنجه های جسمی و روحی فراوان را متحمل شد؛ اما از هدف و مسیر خود ذره ای عقب نشینی نکرد.

وی با اشاره به عاقبت و سرانجام مستکبران عالم، خطاب به دولت نیجریه هشدار داد که اگر همچون گذشته این مسیر سرکوب گرانه را ادامه دهد و رهبر جنبش اسلامی نیجریه را آزاد نکند به زودی به خشم خداوند متعال گرفتار می شود و با طناب آمریکا، اسرائیل و عربستان در قعر چاه هلاکت و فلاکت خواهد افتاد.

رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل، سازمان همکاری کشورهای اسلامی و سازمان های مدافع حقوق بشر به دلیل سکوت مرگبار در این قضیه انتقاد و تأکید کرد: دیگر هویت و ماهیت این سازمان ها برای افکار عمومی مردم جهان هویدا و آشکار شده است و مردم جهان فریب شعارهای این سازمان ها را نمی خورند.

وی در پایان برای رهایی همه مظلومان جهان، به ویژه شیعیان نیجریه، از زیر پنجه ظلم دعا کرد.

در ادامه بخشی از تصاویر این راهپیمایی را می بینید:

 

تظاهرات-کشمیر-2

 

تظاهرات-کشمیر-4

 

تظاهرات-کشمیر-5

تظاهرات-کشمیر-7

زکزاکی

به نقل از جماران