تاریخ : 1398,یکشنبه 06 مرداد15:02
کد خبر : 68481 - سرویس خبری : اخبار

بهره برداری از طرح نصر ایثار ویژه جانبازان نخاعی



طرح نصر ایثار ویژه جانبازان نخاعی با حضور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران و هم زمان 6 استان دیگر به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد در مراسم افتتاح طرح نصر ایثار ویژه جانبازان نخاعی که روز چهارشنبه 2 مردادماه در مرکز اقامتی زیتون شهرک فجر تهران برگزار شد، با تأکید بر اینکه این طرح با تاکید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: خانواده جانبازان نخاعی در مواقعی ناگزیر به سفرهای درمانی و زیارتی هستند و برای رفاه حال آنها به مرکز خاصی برای مراقبت ویژه و پذیرایی از این عزیزان نیاز بود و در این راستا طرح نصر به بهره‌برداری رسید.


طرح نصر ایثار ویژه جانبازان نخاعی به بهره برداری رسید

وی افزود: طرح نصر تاکنون در 7 استان و هر استان یک سوییت دوتخته اجرایی شده که به‌زودی تعداد این مراکز افزایش پیدا خواهد کرد، البته مرکز بقیه‌الله در زعفرانیه تهران با امکانات و وسعت بیشتر تا آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و 30 درصد از ظرفیت این مرکز یعنی حدود 30 اتاق و 60 تخت به نگه‌داری از جانبازان نخاعی اختصاص پیدا خواهد کرد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: جانبازان نخاعی برای استفاده از این مکان‌های اقامتی در استان‌ها، باید اطلاعات لازم را از انجمن‌های جانبازان نخاعی اخذ کنند و این مراکز تنها در زمان مسافرت خانواده‌ها در اختیار جانبازان قرار خواهد گرفت و هر جانباز 15 روز در سال می‌تواند از این امکانات استفاده کند.
وی در پایان با اشاره به فعال بودن موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در 27 استان گفت: در حال حاضر مراکز اقامتی در 7 استان تجهیز شده و به‌زودی در دیگر استان‌ها نیز به بهره برداری خواهند رسید.
گفتنی است، در این مراسم محمدرضا پور حاج رضایی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.