تاریخ : 1398,دوشنبه 07 مرداد13:55
کد خبر : 68503 - سرویس خبری : اخبار

لوموند: ترامپ بهترین هدیه برای ایران است




یک روزنامه فرانسوی می‌گوید: ترامپ هدیه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران است.
روزنامه لوموند از قول یک پژوهشگر مرکز مطالعات در دانشگاه جان هاپکینز نوشت: آیا فشارهای آمریکا سبب قوی‌تر شدن سپاه پاسداران می‌شود؟ وقتی ایرانی‌ها پهپاد جاسوسی (تجسسی) آمریکا را بیستم ژوئن گذشته در تنگه هرمز سرنگون کردند، واکنش‌ها نسبت به آن بسیار گسترده و شامل نگاه‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی بود. در واقع دونالد ترامپ بهترین هدیه ممکن را به جمهوری اسلامی داد.
با آنچه ترامپ انجام می‌دهد، مقامات جمهوری اسلامی می توانند بگویند ما به توافق پایبند بودیم و با وجود این، آنها با ما چنین می‌کنند.
سپاه برای دفاع از انقلاب شکل گرفت و ارتش حافظ مرزها شد. نیروهای سپاه در ابتدا با شورشیان مبارزه می‌کردند و به محض آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1980، مأموریت آنها کاملاً تغییر یافت: به مرزها فرستاده شدند و طی هشت سال جنگ آنها گسترده شده، بخش زمینی و هوایی و دریایی ایجاد کردند.
به گفته او اکنون فشارهای آمریکا بر ایران به نفع سپاه پاسداران است و در واقع خط مشی این نهاد را به نماد ناسیونالیسم ایرانی تبدیل کرده تا بهتر به نسل جوان ایرانی منتقل شود.
لوموند همچنین از مراسم تشییع 175 غواص ایرانی در سال 2015 مثال می‌زند و می‌نویسد پیکر این غواص‌ها که با دست‌های بسته غرق شده بودند، در مراسمی با حضور بسیاری از مردم عادی و گروه‌های اجتماعی مختلف تشییع شد. تا پیش از این، چنین مراسم تشییعی برای سربازان جنگ فقط با حضور نیروهای رسمی و دولتی بود(!) اما برای نخستین بار مردم عادی با این جریان همنوا شده بودند، بسیار شگفت‌انگیز بود وقتی جوانانی را می‌دیدیم که می‌گفتند من هرگز وارد مسائل رژیم نمی‌شوم، اما اگر این سربازان کشته نمی‌شدند، ایران اکنون مستقل نبود.