تاریخ : 1398,سه شنبه 08 مرداد12:22
کد خبر : 68518 - سرویس خبری : اخبار

اختصاص ۳۰ میلیارد توسط صندوق اشتغال ایثارگران به سیل‌زدگان



«رضا ریاحی» مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در سال ۱۳۹۷ از طریق تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون نیز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شغل به‌واسطه تسهیلات صندوق برای ایثارگران ایجاد شده که بخشی از آن در حوزه شهری و بخشی در حوزه روستایی بوده است.

وی اعتبارات تخصیص یافته از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به استان‌ها در سال جاری را بالغ بر هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این وام‌ها به‌صورت قرض‌الحسنه و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به ایثارگران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته به استان‌ها مربوط به استان‌های سیل‌زده بوده است که این وام‌ها نیز ویژه اشتغال ایثارگران سیل‌زده و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال ارائه می‌شوند و در واقع اولویت نخست این بخش از اعتبارات با ایثارگران آسیب‌دیده در سیل است.

ریاحی با اشاره به امضای قرارداد با بانک توسعه تعاون گفت: این قرارداد اواخر سال گذشته منعقد شده و تا پایان سال جاری اعتبار دارد و بر اساس آن وام‌هایی تا سقف سه میلیارد ریال با نرخ بهره بین ۱۰ تا ۱۴ درصد به ایثارگران پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت وام‌های روستایی به ایثارگران گفت: نرخ سود این وام چهار الی شش درصد است و ایثارگرانی که کارفرما باشند، به ازای جذب هر نیرو مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و البته اولویت جذب نیرو در این طرح نیز با ایثارگران است. در حال حاضر حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز مربوط به این بخش از وام‌ها باقی مانده که در حال جذب است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه طرح افزایش نرخ وام‌های قرض‌الحسنه از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی شده است، گفت: طرح ارائه وام‌های مشاغل خانگی نیز در حال انجام است که مربوط به ایثارگرانی است که با استفاده از دوره‌های آموزشی مانند دوره‌های فنی و حرفه‌ای در منازل خود اقدام به ایجاد شغل می‌کنند.


منبع : دفاع پرس