تاریخ : 1398,سه شنبه 08 مرداد15:20
کد خبر : 68529 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

چرا امتحان عملی ارشد تهران است؟!



ناشناس - مواردی که در قانون تصریح شده و بدلایلی توسط بنیاد اجرا نمی شود به منزله ترک قانون و جرم محسوب می شود. در مواردی مسئولان هنگام تصمیم گیری و طراحی هر موضوعی میبایست جانبازان را در نظر بگیرند که این موضوع ذاتی در نهاد انقلاب اسلامی وجود دارد و نیاز به تاکید و توصیه و فرمان نیست.

 برای مثال مناسب سازی محیط میبایست بطور ذاتی در تمام تمام طرح های شهری و طرح های هادی روستایی لحاظ شود و لازم نباشد پس از اجرای هر طرحی تازه متوجه شویم مناسب سازی رعایت نشده است که کار از کار گذشته و اصلاح طرح اجرا شده معمولا غیر ممکن است.

در حال حاضر در حوزه تصمیم گیری آموزش عالی کشور که به عنوان بالاترین و با سوادترین مسئولان کشور شناخته می شوند متاسفانه امتحان عملی مرحله دوم کارشناسی ارشد را در تهران قرار دادند و لازم است کلیه دانشجویانی که در مرحله اول نمره کافی را گرفتند به تهران سفر کنند لیکن هیچگونه تفکری برای جانبازی که قادر به سفر تهران نیست در نظر گرفته نشده لذا جانباز برای ادامه تحصیل علیرغم شرکت در آزمون سراسری و پرداخت هزینه های عجیب و غریب که این دوره برای هر مرحله دو بار انواع هزینه ها پرداخت شده اینطور در مرحله نهایی پذیرش با رتبه 14 کنکور سراسری ارشد بایستی محروم و جا بماند. واقعا قابل تحمل نیست عده ای در سطح کلان تصمیم گیر شدند که به جز نوک بینی خودشان چیز دیگری را نمی بینند.

 آیا برای هر موضوعی که خلاف جریان انقلاب و خلاف دین و مذهب وجود دارد بایستی دست به دامان رهبر معظم انقلاب شویم تا ایشان هزاران مرتبه تذکر بدهند در خصوص امور ایثارگران توجه و ملاحظات لازم اندیشیده شود؟چرا موضوعات مهمی که تاثیر بسیار زیادی در زندگی ایثارگران دارد اینطور از ذهن مسئولان دور شده و حتی به فکرشان نرسیده شاید یکی از متقاضیان کارشناسی ارشد پس از طی مراحل گوناگون و هفت خان رستم با رتبه عالی نتواند به تهران سفر کند چرا همین آزمون در دانشگاه فردوسی مشهد که دارای بهترین تجهیزات و اساتید می باشد برگزار نشود؟

 هزینه های شرکت در آزمون برای هر یک از رشته های منتخب دانشجو و انتخاب رشته در دانشگاه های دولتی و پیام نور و آزاد هر کدام دو مرتبه جداگانه هزینه های حداقل 50 هزار تومن پرداخت شده که مبلغ بسیار زیادی را شامل گردیده است به طوری که با پول های دریافت شده توسط آموزش عالی و سازمان سنجش میتوان یک کشور را مدیریت کرد.


کد خبرنگار : 20