تاریخ : 1398,چهارشنبه 09 مرداد12:46
کد خبر : 68541 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

زمزمه خروج زکزاکی از نیجریه برای درمان



با وخیم‌تر شدن وضعیت سلامتی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه و بالا گرفتن اعتراض‌های جهانی، خبر رسیده که، دادگاه این کشور خروج فوری وی از نیجریه برای درمان را در دستور کار خود قرار‌داده است.

دادگاه نیجریه در حالی که قرار بود نهایتا تا امروز(چهارشنبه) رای خود را در رابطه با خروج شیخ زکزاکی از این کشور به منظور درمان اعلام کند، تا این لحظه از صدور رای نهایی خودداری کرده و گفته حداقل یک هفته دیگر به زمان نیاز دارد تا رای نهایی‌اش را صادر کند. «فمی فالانا»، وکیل مدافع زکزاکی در ادامه تاکید کرده: «دادستان‌ها از دادگاه خواسته‌اند با درخواست وکلای زکزاکی برای اعزام وی به خارج برای درمان مخالفت کند». وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت شیخ زکزاکی گفته: «حال این روحانی شیعه و همسرش بسیار وخیم است و آنها به همین دلیل، امکان حضور در جلسه دادگاه را نداشتند. وضع سلامت آنها بسیار بد است و آخرین باری که درخواست داده بودیم، توان مراجعه نداشتند. آنها توان بالا رفتن از پله‌ها برای حضور در مراحل دادگاه را هم نداشتند».
بنابر اعلام دادستانی دولتی در شهر کادونا، احتمالا شیخ زکزاکی برای درمان به هند اعزام شود، اگر چه برخی پزشکان می‌گویند، سم سرب گلوله‌هایی که در بدن ایشان مانده، در خون نفوذ کرده طوری که می‌توان گفت، کار از کار گذشته است.
وضعیت بغرنج سلامتی عمومی رهبر شیعیان نیجریه نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است. ماه گذشته نیز یک عضو تیم پزشکی مشاور، وضعیت سلامت شیخ زکزاکی را بحرانی خوانده و در این باره به خبرگزاری تسنیم گفته بود: «سرب خون زکزاکی به قدری بالا است که شاید بتوان گفت زنده بودن ایشان شبیه به یک معجزه است. این سطح از سرب به خاطر ترکشی است که در بدن ایشان باقی مانده است».
گفتنی است تیرماه 94 و در پی حمله نیرو‌های امنیتی نیجریه به حسینیه «بقیه‌ًْالله» و منزل شیخ زکزاکی، وی شدیدا زخمی و سپس با همان وضع راهی زندان شد. طی این حملات، حدود ۳۵۰ نفر از هواداران او نیز قتل‌عام و در گور‌های دسته جمعی دفن شدند.