تاریخ : 1398,یکشنبه 13 مرداد14:30
کد خبر : 68628 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در صورت موافقت دولت

معافیت‌های مالیاتی تا ۷ برابر حقوق برای ایثارگران اعمال می‌شود


معافیت‌های مالیاتی تا ۷ برابر حقوق برای ایثارگران اعمال می‌شود

همسران و فرزندان جانبازان و ایثارگران بالای ۲۵ درصد از پرداخت مالیات تا ۷ برابر درآمد حداقل حقوق سالیانه کارگران مشمول قانون کار معاف می شوند.

فاش نیوز - همسران و فرزندان جانبازان و ایثارگران بالای 25 درصد از پرداخت مالیات تا ۷ برابر درآمد حداقل حقوق سالیانه کارگران مشمول قانون کار معاف می شوند.

به گزارش خبرنگار ما، با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "رونق تولید" و به جهت ترغیب ایثارگران به اشتغال مولد و حمایت از طرح های اشتغال زایی و همچنین محدودیت های استخدامی در دستگاه‌ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد افزودن یک تبصره به ماده (۵۶) این قانون را به دولت ارائه کرده است.

براساس این پیشنهاد "والدین، همسران و فرزان شهدا، جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسران آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالاتر به ماخذ ۷ برابر درآمد حداقل حقوق سالیانه کارگران مشمول قانون کار از پرداخت مالیات معاف می شوند".

نکته قابل توجه در این پیشنهاد این است که در ماده 56 کلیه جانبازان بدون ذکر در صد، معاف از مالیات هستند و طبق برنامه ششم رزمندگان با سابقه 12 ماه نیز به این ماده اضافه شده اند، همچنین بر پایه این پیشنهاد همسران و فرزندان همه جانبازان بدون ذکر درصد، اضافه خواهند شد و همسران و فرزندان رزمندگان با 12 ماه سابقه نیز تحت الشمول قرار خواهند گرفت.
این در حالی است هم اکنون با توجه مشکلات جسمی این گروه از ایثارگران، همسران و یا فرزندان اشتغال بکار دارند و عادلانه است که در جهت کمک به معیشت خانواده ایثارگران، از مالیات معاف شوند.

گفتنی است این پیشنهاد هم اکنون در کمیسیون اقتصاد دولت در حال بررسی کارشناسی قرار دارد.