تاریخ : 1398,چهارشنبه 16 مرداد16:30
کد خبر : 68676 - سرویس خبری : اخبار

رئیس اوقاف به اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران:

فرهنگ ایثار و شهادت را در وزاتخانه‌ها و در اهداف برنامه‌ ها پیگیر شوید


فرهنگ ایثار و شهادت را در وزاتخانه‌ها و در اهداف برنامه‌ ها پیگیر شوید

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار پیگیری فرهنگ ایثار و شهادت در وزاتخانه‌ها و در اهداف برنامه‌ ها شد.

فاش نیوز - نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان  اوقاف برگزار شد.

به گزارش فاش نیوز، رئیس سازمان اوقاف خطاب به اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من این شورا را مبارک می‌دانم. شما صرفاً کارمند ایثارگر نیستید. شما باید فرهنگ و ایثار و شهادت را در وزاتخانه‌ها و در اهداف برنامه‌ای جویا شوید.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در ابتدای نشست روز دوشنبه خود با ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابیان آیات و روایاتی از قرآن و اهل‌بیت (ع) پیرامون اهمیت ایثار و شهادت، گفت: هیچ عزتی برای انقلاب ما از بدو پیروزی‌اش تاکنون به دست نیامده مگر بافرهنگ غنی ایثار و شهادت. اهمیت این فرهنگ شوخی‌بردار نیست. اگر فرهنگ ایثار و شهادت رنگ و رو ببازد ما انقلاب را نیز خواهیم باخت.

وی ادامه داد: امروز به پشتوانه همین فرهنگ ایثار و شهادت فرزندان شهدا و نسل سوم انقلاب با تولیدات علمی خود اوج تفرعن آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهند و پرچم پیر استعمار را در خلیج‌فارس به پایین می‌کشند.

خاموشی یادآور شد: درحالی‌که دشمن می‌خواهد تفکر اسلام ناب و فرهنگ شهادت در جامعه ما ترویج پیدا نکند شهید حججی‌هایی قد علم می‌کنند و مقابل این‌ها می‌ایستند که می‌گویند دوست داریم سرمان مانند امام شهدا در غربت بریده شود و احدی به فریاد ما نرسد. این است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند فرهنگ مقاومت اصلی‌ترین فرهنگ ماست. این تحریم و آثار آن از بین خواهد رفت چون راهی جز از بین رفتن ندارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: پرچم انقلاب در سراسر جهان پرچم هویت آزادی است و امروز این پرچم در همه دنیا بلند شده است و بلندتر هم خواهد شد و دنیا به هویت آزادگی انسانی کرنش خواهد کرد. سطوت انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و ایثار دارد در همه جهان طنین‌انداز می‌شود.
 
دکتر خاموشی همچنین تصریح کرد: مقاومت کردن هزینه دارد. ما داریم در مقابل فرعون زمان مقاومت می‌کنیم. روزی که وجود نحس ترامپ وارد سرزمین عربستان شد به یاد این آیه از قرآن کریم افتادم که «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ» کار فرعون این بود که دیگران را خفیف می‌کرد تا اطاعتش کنند.ترامپ از آل سعود پول گرفت و بعد رفت و گفت این‌ها گاو شیرده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز آمریکا در مقابل مقاومت و ایثار مردم این مرزوبوم و این جغرافیای اهل‌بیتی کم آورده است و ما باید فرهنگ ایثار و مقاومت را به رهبری حضرت آقا پیش ببریم.

خاموشی خطاب به اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من این شورا را مبارک می‌دانم. شما صرفاً کارمند ایثارگر نیستید. شما باید فرهنگ و ایثار و شهادت را در وزاتخانه‌ها و در اهداف  برنامه‌ای جویا شوید.

رئیس هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی گوشزد کرد: در فیلم در کتاب در سینما در هنرهای تجسمی، در فضای موسیقیایی کشور در همه فضاهای هنری کشور باید فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود. کتاب‌های دفاع مقدس باید بیشتر از این خوانش شود. مردم و نسل سوم انقلاب اسلامی باید بدانند که چه ها بر این مرزوبوم رفته است و این خاطرات بسیار مهم و باارزش همیشه حی و حاضر و زنده باقی بماند.


کد خبرنگار : 23