تاریخ : 1398,سه شنبه 15 مرداد13:48
کد خبر : 68712 - سرویس خبری : اخبار

با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت ارشاد برگزار شد


نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت ارشاد برگزار شد

نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران برگزار شد.

فاش نیوز -  نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران برگزار شد.

گزارش تصویری نشست شورای هماهنگی مشاوران و ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایرنا

به گزارش فاش نیوز، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه وقف با نام شهدا و ایثارگران تعالی پیدا می‌کند، گفت: ۲۷ هزار و ۹۱۸ مزار شهید در بقاع متبرکه حفظ و حراست می‌شود.

در بخشی از این نشست، حجت الاسلام والمسلمین شوزب شیری، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بابیان این‌که سازمان اوقاف در سه محور کاری انجام وظیفه می‌کند، گفت: یکی از این محورها مدیریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است. محور دوم حفظ و حراست و احیای موقوفات و میراث گرانبهای اهل‌بیت عصمت و طهارت است و سومین محور کار ما هم در حوزه قرآن است که هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورمان برگزار می‌شود.

http://www.jahanipress.ir/Images/News/Larg_Pic/14-5-1398/IMAGE637006074143632072.jpg

 

وی ادامه داد: مفتخریم که حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان اوقاف ایثارگر هستند.۲۸۱ شهید گمنام، ۳۲۴ شهید دوران انقلاب اسلامی،۲۷ هزار و ۳۶ نفر شهید دوران دفاع مقدس، ۱۰۷ نفر از شهدای ترور، ۱۱۳ نفر از شهدای مدافع حرم، ۴۴ نفر از شهدای منا و ۱۳ نفر از شهدای خدمت؛ جمعاً ۲۷ هزار و ۹۱۸ مزار شهید در بقاع متبرکه حفظ و حراست می‌شود که در جوار آن‌ها برنامه‌های فرهنگی مختلفی طراحی شده است.

شیری از مواردی همچون تعیین رابط امور ایثارگران در ۳۱ استان کشور، احصا و شناسایی اطلاعات و آمار ایثارگران و منتسبین ایشان در سطح کشور، ایجاد گروه امور ایثارگران در اتوماسیون اداری، تعامل با مدیران کل استان‌ها به‌منظور هماهنگی با مسئولان روابط عمومی و انعکاس اخبار امور ایثارگران، تعیین مشاوران حقوقی و اداری برای ایثارگران ، تجلیل از همسر و فرزندان دختر ایثارگران در روز میلاد حضرت فاطمه (س) و روز میلاد حضرت معصومه (س)  و کمک به درمان ایثارگران را ازجمله خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه ایثارگران برشمرد.
 
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه وقف با نام شهدا و ایثارگران تعالی پیدا می‌کند، گفت: قریب ۶۵ درصد موقوفات کشور وقف روضه‌خوانی و مجالس امام حسین (ع) است این یعنی همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.


کد خبرنگار : 23