تاریخ : 1398,یکشنبه 27 مرداد14:00
کد خبر : 68716 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارشی خواندنی از متن و حاشیه نشست مسئولان بنیاد با خبرنگاران


گزارشی خواندنی از متن و حاشیه نشست مسئولان بنیاد با خبرنگاران

معاونین بنیاد، ازجمله عباسور، معاون بهداشت و درمان، کریمیان، مسئول روابط عمومی بنیاد، کاویانی، معاون فرهنگی، میر مرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع و...جای گرفتند و با ورود رئیس بنیاد...

فاش نیوز - وارد جلسه که شدیم، بنر هم اندیشی ریاست بنیاد شهید با اصحاب رسانه حوزه ایثارگری و دفاع مقددس روی دیوار خودنمایی می کرد.

جلسه ساعت 11 اعلام شده بود و با گذشت زمان، خبرنگاران حوزه دفاع مقدس و ایثارگری از پایگاه های خبری مختلف در صندلی ها مستقر می شدند.

 در بالای سالن جلسه، معاونین بنیاد، ازجمله عباسور، معاون بهداشت و درمان، کریمیان، مسئول روابط عمومی بنیاد، کاویانی، معاون فرهنگی، میر مرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع و... جای گرفتند و با ورود رئیس بنیاد شهید، جلسه رسما آغاز شد.

 آغاز مراسم با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و سپس مسئول روابط عمومی شروع به اعلام برنامه کرد. ابتدا مقرر شد که تک تک خبرنگاران خود را معرفی کرده و اگر پیشنهاد یا انتقاد کوچکی دارند، بیان کنند. سپس ریاست بنیاد صحبت کند.

پس از پخش یک کلیپ، خبرنگاران روزنامه ها، صدا و سیما و پایگاه های خبری از جمله مهر، ایسنا، تسنیم، شهید نیوز، دفاع پرس، آریا، باشگاه خبرنگاران و... تک به تک خود را معرفی می کردند و نظرات آنها در آستانه روز خبرنگار جالب و شنیدنی بود. تعدادی از خبرنگاران از عدم دسترسی به سوژه های خبری و پراکندگی آنها گلایه کردند. چند تن به وضعیت رسیدگی به مزار شهدا و ضعف مدیریتی اشاره کردند و تعداد زیادی نیز مسائل درمانی و بیمه ایثارگران را پیش کشیدند تا توضیحات رئیس بنیاد را در این باب بشنوند.

  تعدادی از خبرنگاران نیز انتظارات خبرنگاران این حوزه را از بنیاد مبنی بر توجه و رسیدگی بیشتر به خبرنگاران ایثارگران و دفاع مقدس خواستار شدند و تعدادی نیز ازعدم امکان برقراری ارتباط موثر و مستمر با بنیادی ها گله داشتند و البته تعدادی نیز که با روابط عمومی بنیاد تعامل خوبی داشتند، مراتب سپاسگزاری خود را ابراز کردند.

خبرنگاران در این نشست پیشنهادات، انتقادات و صحبت های موثری را به عنوان زبان جامعه ایثارگری بیان نمودند که قابل تامل بود.

پس از صحبت های خبرنگاران، حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید صحبت خود را با تعریف از احوالات و بهبودی بیماری خویش آغاز کرد و بیان نمود که درمان های وی موثر بوده و به نظر پزشکان حال وی خوب است.

سپس به پاسخگویی نکات مطروحه خبرنگاران پرداخت و ابراز داشت که بنیاد شهید پاسخگویی بالایی داشته و تمامی معاونت های بنیاد، خدمتگزار هستند و تمام  تلاش خود را برای خدمات رسانی به کار می گیرند.

 شهیدی در توضیحات خود ادامه داد که با وجود بیش از 3 میلیون جامعه هدف، داشتن کمی نارضایتی طبیعی است و نارضایتی های مالی تنها به دلیل کمبود بودجه است که قول اختصاص آن داده شده بود اما توسط دولت پرداخت نشده است. وی با ابراز ارادت به جامعه ایثارگری گفت که با وجود مشکلات بسیار و حتی وضعیت بیماری، تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات به کار گرفته است.

 حجت الاسلام شهیدی خبرنگاران را محرم و همراه بنیاد شهید خواند و اضافه کرد که انتظار دارد خبرنگاران مسائل و مشکلاتی که شناسایی می کنند را مستقیم با بنیاد در میان بگذارند تا بنیاد برای رفع آنها اقدام کند.

حاشیه ها:

* برخلاف عنوان نشست که «هم اندیشی اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران» بود، که قاعدتا" می بایست با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه های ایثارگری برگزار می شد؛ ولی تعدادی از خبرنگاران حوزه ایثارگران این رسانه ها و صرفا" به منظور برگزاری مراسمی به مناسبت روز خبرنگار دعوت شده بودند.

* رئیس بنیاد تصریح کرد که پزشکان معالجش از او خواسته اند بیش از 4 ساعت کار نکند.

* حجت الاسلام شهیدی باز هم آماری متفاوت از تعداد ایثارگران (سه میلیون و صد) ارائه داد، که حد اقل یکصد هزار نفر را کم کرد، بدون اینکه معاونانش هم تذکری دهند و در صدد اصلاح برآیند.

* خبرنگاری در بیان وضعیت و مشکلات خدمات درمانی بنیاد رو به رئیس بنیاد ابراز داشت که آیا هیچ کس پاسخگو نیست و ایثارگر باید بمیرد وقتی نمی تواند دارویش را تامین کند.

* خبرنگاری که ظاهر و آرایش غلیظ و رنگارنگش به هیچ وجه متناسب و در شأن جمع حاضر و حوزه ای که در آن فعالیت می کند نبود، از اینکه هیچگاه آقای شهیدی وقت ملاقات و گفت و گو به وی نمی دهد گله شدید داشت و خواهش کرد تا فرصتی برای گفت و گو بگیرد!

* خبرنگاری از رئیس بنیاد خواهش کرد که به جزئیات مطرح شده در کامنت های سایت های ایثارگری توجه کنند و عملا" رویکرد خود را بر رفع و رسیدگی به مسائل مطروحه قرار دهند.

 * خبرنگاری به نقل قول از یک خانواده شهید اظهار تاسف کرد که بنیاد پس از فوت مادر شهید در تماسی خواستار برگرداندن واکر تحویل داده شده به خانواده اش بوده است! که البته این موضوع با واکنش پاکدل، معاون تعاون و امور پشتیبانی بنیاد مواجه شد که وی خواستار ارائه مشخصات این خانواده از سوی خبرنگار مذکور و برخورد با کارمند خاطی بنیاد شد.

* در انتهای برنامه نیز پاکدل، معاون تعاون و امور پشتیبانی بنیاد شهید در پاسخ به شبهه های مالی و بحث هزینه ها و بودجه، توضیحاتی را مبنی بر بی گناه بودن بنیاد شهید به دلیل کمبود بودجه و اینکه دولت بخش قابل توجهی از بودجه را هنوز تحویل نداده است که بنیاد بتواند آن را به بیمه پرداخت کند و مشکل بیمه ایثارگران حل شود بیان کرد.

گزارش و عکس از شهید گمنام


کد خبرنگار : 20