تاریخ : 1398,چهارشنبه 16 مرداد14:31
کد خبر : 68736 - سرویس خبری : اخبار

بی‌بی‌سی از عصبانیت دست به تحریف زد




رسانه دولتی انگلیس، در انعکاس بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار زوج‌های جوان، دست به تحریف و شیطنت رسانه‌ای زد و سعی کرد رهبر معظم انقلاب را در مورد غرب، کم‌اطلاع نشان دهد. این شبکه با القای این گزاره نادرست، نوشت: «بنا بر آمار رسمی دولت آمریکا، متوسط تعداد اعضای خانوار در آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی 3/4 بوده است. یعنی هر خانواده 1/9 فرزند دارد. در ایران حدود ۶۰ سال پیش هر زن در طول دوران باروری‌اش هفت فرزند داشت اما این عدد حالا به حدود 1/7 رسیده است.»
شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی علاوه بر این، با القای اینکه معظم‌له صرفاً به‌دلیل مقابله با آمریکا، خواهان فرزندآوری شده‌اند، در تیتر خود نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به «آمار آمریکا» خواهان افزایش جمعیت ایران شد.»
و این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار زوج‌های جوان که در فروردین‌ماه سال جاری انجام شده و خبر آن دو روز پیش در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار معظم‌له منتشر شد، در «نکوهش کم‌فرزندی» فرموده‌اند: «به‌هرحال افزایش فرزند باید به‌صورت یک فرهنگ دربیاید. شما ببینید، در بعضی از کشورهای غربی ـ مثلاً در آمریکا ـ خانواده‌ای پانزده تا بچّه دارند، بیست تا بچّه دارند و از این قبیل، تشویق‌[هم] می‌شوند و هیچ‌کس مذمّتشان نمی‌کند. امّا نوبت به کشور ما که می‌رسد، این‌طرف قضیّه تشویق می‌شود، [یعنی] کم‌فرزندی و مانند اینها.»
تحریف آشکار و البته ناشیانه رسانه روباه پیر به وضوح از اهمیت توصیه رهبر معظم انقلاب و نگرانی دشمنان از این توصیه راهگشا حکایت می‌کند.