تاریخ : 1398,شنبه 19 مرداد12:34
کد خبر : 68775 - سرویس خبری : استان ها

معماری های نهضت امام خمینی


معماری های نهضت امام خمینی

در نگاهشان صلابتی بود به قدرتمندی آموزه های مکتب حسینی؛ با پایه های بنا شده بر فدا کردن جان خود در راه ارزش های اسلامی!

جعفری

فاش نیوز - عصر پنج شنبه 17 مرداد ماه، شب هفتم شهید مدافع حرم حاج حسین معماری؛ همه جمع شدیم بر سر مزار مطهرش در گلزار شهدای اهواز. آنجا که می آمدی، سه تصویر نورانی می دیدی بر بالای دو مزار مطهر.

سه روح پاک، که از خاک تفتیده جنوب تا آسمان سبز عشق پر گشوده بودند.



 "سرداران شهید سرافراز ناصر و علی و حسین معماری". در نگاهشان صلابتی بود به قدرتمندی آموزه های مکتب حسینی؛ با پایه های بنا شده بر فدا کردن جان خود در راه ارزش های اسلامی! و تو خوب می دیدی نهضت اسلامی امام راحل (ره) که بر گرفته از نهضت عاشورایی سالار شهیدان امام حسین (ع) بود، چه ماهرانه "معماری" کرده بود چهارچوب باورهای فکری و اعتقادی این غریقان بحر خدا را، آن چنان که نسل اندر نسل وجه خدا، شده بود منظر نظرشان.



کم کم همه دلسوختگان داغدار و "آقا زاده نجیب" ده ساله حاج حسین شهید
دور مزار شهدا جمع شدند.

او آرام و با وقار بود ... و چون "ژن های خوب و اصیلی" وجودش را "معماری" کرده بود، با صلابتی بی نظیر نشست بین دو مزار مطهر و "خواهرش" آن طرف تر و عجب داشت کار خدا به خلقت این خاندان پاک از فرزندان غیور عرب ...



آنجا که می فهمیدی حاج حسین شهید، متولد 1357 بوده و بهار تولد حاج علی شهید نیز در سال 1340، دو سال قبل از شروع قیام الهی امام خمینی در سال 1342... یعنی دو سال بعد از تولد او، امام خمینی که "معمار انقلاب" بود به حمایت و پشتیبانی سربازانی در آینده امید داشت که آن زمان اطفالی بودند در گهواره ها.



من آنجا، وقتی آقا زاده ی صبور ده ساله ای را دیدم که مظلومانه خیره شده بود به تصویر جد شهیدش ... در دلم خواندم: "اللهم عجل لولیک الفرج"

 دیگر آنکه صدای "لبیک یا حسین" جمعیت می رسید به گوش صاحب و سالار کاروان شهدایی که حج خود را ناتمام گذاشت و با اهل و عیال خود صحرای عرفات را به سوی کربلا ترک کرد. حسین معماری و خون پاک خاندان مطهرش این حقیقت را ثابت کرد که این راه همچنان ادامه دارد.




کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

ما ییم و راه حسین راه سرخ شهدا

سید و مولا حسین ، آرام جان ها حسین

سلسله عاشقان یا حسینُ یا حسین

ندارم غیر تو فکر و خیالی

به نفسی انت و اهلی و مالی

ما بسیجی های پیر خمینیم

راهیان کربلای حسینی

با ولایت می مانیم شور ما از عاشوراست

ای عاشقان بسم الله ، راه قدس از کربلاست



***************************

قابل ذکر است پاسدار مدافع حرم شهید حاج حسین معماری بعد از مدتها مجاهدت در مقابل نیروهای تکفیری در جبهه های سوریه و عراق، چند وقت پیش در عراق مجروح  شد و در بیمارستان شهید چمران تهران بستری گردید.

 سرانجام این رزمنده خستگی ناپذیر روز شنبه 12 مرداد به شهادت رسید و به خیل شهدای مدافع حرم خوزستانی از جمله سردار شهید سید حمید تقوی‌فر، سردار جاویدالاثر شهید روزبه هلیسایی، سردار جاویدالاثر شهید حسین سعادت‌خواه، شهید سید مهدی موسوی، شهید سید عمار موسوی، شهید حسن حزباوی، معلم شهید رضا ملایی، شهید محمود مراداسکندری، شهید محمد ظهیری، شهید علی منیعات، شهید احمد حیاری، شهید محمد تاج‌بخش، سردار شهید سعید سیاح‌طاهری، شهید حبیب بدوی، روحانی شهید احمد مکیان، روحانی شهید میلاد بدری، شهید محمدرضا عسکری‌فرد، شهید مجتبی زکوی‌زاده، شهید صالح صالحی، روحانی شهید صالح حسن‌زاده، شهید رضا عادلی کردزنگنه، شهید داوود نریمیسا، روحانی شهید مصطفی خلیلی‌بلوطکی، شهید علی حسینی‌کاهکش، شهید علی خوش‌لسان، شهید احسان فتحی چم‌خانی ... پیوست.



پیکر مطهر این رزمنده جبهه مقاومت در 14 مرداد، در شهر اهواز تشیع شد و درکنار پدر بزرگوارش پاسدار شهید حاج علی معماری آرام گرفت.



حاج حسین معماری فرزند پاسدار شهید علی معماری بود که در سال 1379 به شهادت رسید. پیش تر از آن عمویِ حاج حسین، به اسم حاج ناصر معماری نیز در اوایل سال 60 و در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بود. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

 

گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 17