تاریخ : 1398,شنبه 19 مرداد17:27
کد خبر : 68800 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

قانون اعاده بکار برای یکبار چگونه اجرا می شود؟



 اینجانبه همسر شاهد و در سال ۶۹در اداره بنیاد شهید استخدام شدم و کارمند رسمی و در سال ۸۶در سمت کارشناس بهداشت و درمان شاغل بودم اما در سال۸۶به علت پاره ای از مشکلات در منزل، بازخرید کردم . باتوجه به ماده ۶۰قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص اعاده بکار برای یکبار، می خواهم مراراهنمایی نمائید.

-  به اداه کل منابع انسانی بنیاد مراجعه و خواسته خود مبنی بر اعاده به خدمت به استناد ماده 60 قانون جامع را اعلام نمایید در صورت عدم تمکین به قانون از طریق کمیسیون ماده 16 شکایت کنید  تا بنیاد ملزم به اجرای قانون شود .

***

فرزند جانباز ۳۰ درصد و  ۲۴ ماه حضور در جبهه هستم . در حال حاضر در موسسه مالی و اعتباری خصوصی در شمال مشغول به کار هستم آیا قانون معافیت مالیاتی شامل حال فرزندان هم می شود؟

-  اگر خود شما دارای 24 ماه حضور در جبهه هستید به استناد  ماده ۵۶ قانون جامع به شرح زیر از معافیت مالیات برخوردار می باشید
 صد در صد (۱۰۰%) حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق‌العاده‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان با حداقل دوازده ماه حضور در جبهه اضافه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

***

چرا ماده 51 فوق‌العاده ایثارگری چرا در وزارت نفت اجراء نمی شود؟

-  وزرات نفت همواره به دلیل مدیریت حاکم بر آن خود را تافته جدا بافته از اجرای قوانین می داند. در صورت عدم تمکین از کمیسیون ماده 16 کمک بگیرید و با صدور رای این کمیسیون ،‌وزارت نفت را وادار به اجرای قانون کنید .