تاریخ : 1398,سه شنبه 22 مرداد15:24
کد خبر : 68865 - سرویس خبری : اخبار

جانبازان و ایثارگران صاحب وزیر می شوند



سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از طرح تبدیل بنیاد شهید و امور ایتاگران به وزارتخانه خبر داد و با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران صاحب وزیر می شوند، گفت: این طرح در مجلس در دست بررسی است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با بیان اینکه طرح تبدیل بنیاد شهید و ایتاگران به وزارتخانه، با بیش از ۵۰ تا امضاء در دستور کار مجلس قرار گرفت، گفت: طرح مذکور بعد از تحویل به هیئت رئیسه مجلس، به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد که در این کمیسیون در دست بررسی است.

وی با اشاره به مزیت تبدیل بنیاد شهید و امور ایتاگران به وزارتخانه گفت: در حال حاضر خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران با مشکلات عدیده در بخش های مختلف بخصوص درمان مواجه هستند و ارتقای این بنیاد می تواند برای حل این مشکلات موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: وزیر ایثارگران در دولت حق رای خواهد داشت و می تواند در دولت پیگیری مشکلات این عزیزان باشد.

حجت الاسلام نوروزی نظارت بیشتر بر عملکرد این وزارتخانه از سوی نمایندگان را از مزایای دیگر این طرح دانست و تصریح کرد: با نظارت نمایندگان هم بسیاری از مشکلات فعلی رفع می شود و هم خدمات دهی بهتر و مناسب تر می شود.

وی گفت: تجربه در دولت ها نشان می دهد که یک نفر هشت سال بعنوان رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران بوده و عملا کار پیش نمی رفت.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: در صورت تبدیل این بنیاد به وزارتخانه، وزیر آن هر چهار سال باید از مجلس رای اعتماد بگیرد و اینگونه نیست که یک نفر هشت سال در راس آن بماند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، جانبازان و ایثارگران صاحب وزیر می شوند.


منبع : عصر شهروند