تاریخ : 1398,سه شنبه 22 مرداد15:48
کد خبر : 68869 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

شبکه سعودی العربیه:

آغاز عملیات منحصربه فرد نیروهای یمنی در جبهه جنوبی



شبکه سعودی العربیه نیروهای ارتش یمن و انصارالله برای اولین بار در چهار سال گذشته عملیات جدیدی را در استان «لحج» در جنوب یمن آغاز کرده‌اند.

العربیه: آغاز عملیات منحصربه فرد نیروهای یمنی در جبهه جنوبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه العربیه ادعا کرد که نیروهای انصارالله و ارتش یمن صبح امروز (سه‌شنبه) عملیات جدیدی را در منطقه «یافع» واقع در استان «لحج» در جنوب یمن آغاز کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه العربیه، این عملیات از زمان آغاز جنگ در یمن، بی سابقه بوده و نشان می‌دهد نیروهای انصارالله و ارتش، جبهه جدیدی در جنوب یمن باز کرده‌اند.

طبق این ادعا این عملیات از استان «البیضا» در مرکز یمن و از چندین محور آغاز شده است و هم اکنون درگیری‌های سنگینی در منطقه «السر» واقع در منطقه «یافع» در جریان است. در پی آغاز این عملیات، نیروهای «کمربند امنیتی» وابسته به شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند، به منطقه اعزام شده‌اند. همچنین طرفین از انواع سلاح‌های سبک و سنگین استفاده می‌کنند.

محور دیگر عملیات در بلندی‌های «جبل صبر» و منطقه «ریشان» در شمال شرق یافع در جریان است.


ابعاد بزرگ‌تر تصویر  

 

این عملیات همچنین در شرایطی صورت می‌گیرد که شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در جنوب یمن این روزها در شرایط مستقر و باثباتی قرار ندارند و کمتر از دو روز است که درگیری نیابتی میان عربستان سعودی و امارات در «عدن» پایان یافته است.این براِی اولین بار پس از آغاز جنگ است که نیروهای انصارالله و ارتش یمن در این منطقه دست به عملیات هجومی می‌زنند. پس از آغاز جنگ نیروهای یمنی از استان‌های جنوبی از جمله «عدن»، «لحج» و بخش‌هایی از «الضالع» و سپس بخش‌هایی از «تعز» عقب‌نشینی کردند.

نیروهای یمنی همچنین شب گذشته (دوشنبه) با چهار فروند موشک بالستیک «زالزال 1» مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه «عسیر» در خاک عربستان را هدف قرار دادند. (جزئیات بیشتر)