تاریخ : 1398,سه شنبه 22 مرداد16:02
کد خبر : 68870 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

مسئولین! غیر نخاعی ها هم حق دارند!



یوسف 70 درصد - دوستان شما چرا فقط صحبت از جانبازان نخاعی می زنید؟

با سلام و ارادت خدمت همه ی ایثارگران از 5 درصد تا 70 درصد نخاعی و شیمیایی و اعصاب روان و ...

اینجانب به عنوان جانباز 70 درصد غیر ضایعه ی نخاعی با ابراز گله مندی جانباز عزیز 50 درصد در مورد جلسات و نشست های انجمن جانبازان محترم نخاعیی موافقم و بنده هم به عنوان یک جانباز 70 درصد غیر نخاعی شدیدا به دوستان این انجمن و نحوه ی دفاع و درخواست هاشون در جلسات با مسئولان هم مخالف و هم گله مندم.

می دانم  اولین پاسخ شما بزرگواران در اعتراض بنده این است که ما هم(برای خودمان) انجمن تشکیل بدهیم و از حق و حقوق خود دفاع کنیم. تشکیل انجمن کار بسیار ساده ای است، اما با کمال تأسف مسئولان ما نماد جانبازی را فقط ویلچرنشینی می دانند، یعنی کسانی را به عنوان جانباز می شناسند که مانند شما بزرگواران ضایعه ی نخاعی باشند و بر روی ویلچر نشسته باشند! و این بزرگترین ظلم و خیانت مسئولان به سایر جانبازان است.

این بد ترین شیوی نگاه به جانبازان عزیز است.

همه ی ما بی تعارف می دانیم که در زمان جنگ هدفمان گرفتن جانبازی و درصد نبود و تمام جانبازان و حتی رزمندگان مهمترین هدف مان فقط شهادت بود و هیج کدام از رزمندگان درخواست مجروحیت و جانبازی از خداوند متعال در شب های عملیات نمی کردند. همه ی ما می گفتیم خدایا شهادت را نصیبمان کن.

کدام یک از شما جانبازان آرزوی جانبازی و درصد جانبازی داشتید؟

پس این نگاه مسئولان که فقط اصل نماد جانبازی را قطع نخاع بودن، بسیار نگاه ناصواب و ظالمانه است. بنده از این نوع نگاه مسئولان بسیار ناراحت و متنفرم  و در قیامت آنها را نخواهم بخشید.

 و اما ازخدمت شما جانبازان عزیز نخاعی و عضو انجمن به عنوان یک برادر دینی و جانباز 70 درصد غیرنخاعی تقاضا دارم چون مسئولان شما بزرگواران را به عنوان جانباز می شناسند و از شماها حساب می برند، بزرگواری بفرمایید، حال که قدرت دارید و می توانید تریبون داشته باشید و زورتان به مسئولان می رسد، به خاطر رضای خدا در جلساتتان با مسئولان، ضمن دفاع و درخواست مشکلات خودتان  از مشکلاتِ ما جانبازان غیر نخاعی حرف بزنید و ما را فراموش نکنید.

 از حقوق ما هم دفاع کنید و بدانید بسیاری از خدمات و تسهیلاتی را که شما بزرگواران نیاز دارید ما هم نیاز داریم. اگر شما عزیزان خودرو می خواهید، حقوق بالاتر می خواهید و یا اجرای کامل ماده 38 و 39 و تبصره ی 38 را خواستارهستید به والله ما هم به این خدمات نیازمندیم. درست است که جانباز نخاعی نیستیم اما آیا با داشتن 70 درصد جانبازی و 50 و 40 درصد و ... می توانیم خودمان این خدمات را بدست بیاریم؟

ما مدعی نیستیم هرآنچه که شما نیاز دارید ما هم نیاز داریم، خیر.

ضایعات جسمی شما خاص هست و مسئولان موظف هستند از نظر درمانی و تجهیزات پزشکی توجه بسیار ویژه به شما داشته باشند و حتی بعضی از شما بزرگواران به جای یک پرستار به دو پرستار نیاز دارید که باید دو مورد حق پرستاری به شما بدهند. در این حرفی نیست، اما در سایر موارد مانند خودرو و اجرای حقوق عدالت مندانه حق همه ی جانبازان است.

 لذا در خاتمه مجددا از شما بزرگواران تقاضا دارم در جلسات با مسئولین، حافظ و مدافع حقوق همه ی جانبازان باشید. مسلما دعای خیر سایرجانبازان بدرقه راهتان خواهد بود و ما جانبازان غیر نخاعی از مسئولان می خواهیم توجه بسیار ویژه ای به شما بزرگواران داشته باشند و به سایر جانبازان هم توجه نمایند. چون هدف همه ی جانبازان در درجه ی اول دفاع از وطن و اسلام و آرزوی همه شهادت بوده و نه جانباز شدن و حال که به درجه ی پرافتخار جانبازی نائل آمده ایم باید مشکلاتمان پیگیری و حل بشود.

شما مسئولان در حق این عزیزان با درصد بندی و درجه بندی ظلم نکنید و به همه فراخور نیازشان توجه و رسیدگی نمایید.

یا حق 


کد خبرنگار : 20