تاریخ : 1398,پنجشنبه 24 مرداد16:26
کد خبر : 68929 - سرویس خبری : استان ها

یادواره شهید «محمود شیرزادی» در کرمانشاه



مراسم گرامیداشت و سالگرد شهید «محمود (هوشنگ) شیرزادی» امروز در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

مراسم یادواره شهید « محمود شیرزادی» در کرمانشاه

به گزارش از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت و سالگرد شهید محمود (هوشنگ) شیرزادی امروز ساعت 21:30 در حسینیه این شهید والامقام واقع در شهرک الهیه خیابان طالقانی انتهای کوی 16 شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس همراه با سخنرانی حجت الاسلام «سید حشمت‌ الله موسوی» و با مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می شود.

شیرزادی در سال 1344 در خانه ای محقر و خانواده‌‌ای مذهبی و اصیل در شهر باختران دیده به جهان گشود. از بدو کودکی تحت توجه و آموزش دایی بزرگش با احکام و تعالیم انسان ساز اسلام آشنا شد. با علاقه به مسجد می‌رفت و در جلسات آموزش قرآن شرکت می‌کرد پسری صمیمی، مهربان و زرنگ بود.

 پس از پیروزی انقلاب در پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان (عج) ثبت نام کرد و با شروع جنگ تحمیلی با عشق و علاقه به خدمت دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور کمر بست هنوز سال دوم دبیرستان را به پایان نرسانده بود که عازم جبهه شد و مدت پنج ماه در (قله شمشیر) دشمن بعثی مبارزه کرد در پی یک مرخصی کوتاه بار دیگر عازم جبهه های غرب کشور شد در سرپل ذهاب و قصرشیرین رویاروی تجاوزگران عراقی ایستاد با آن که عشق جبهه و دفاع از میهن اسلامی لحظه‌ای او را از فعالیت باز نمی‌داشت در سنگر کسب دانش نیز از پای نایستاد تحصیلات دوره دبیرستان را نیز با موفقیت به پایان رساند سپس به عضویت کمیته انقلاب اسلامی استان باختران در آمد. 

شهید 3500 بمب خوشه‌ای عمل نکرده را خنثی کرد
 
وی در عملیاتی که علیه سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در جریان بود نقش فعالی داشت مدتی نیز برای مبارزه با عناصر ضد انقلاب داخلی به سیستان و بلوچستان رفت و سرانجام با موفقیت همراه دیگر برادران انقلابیش به شهر خود بازگشت.

در گیر ودار حملات هواپیماهای عراقی به شهرهای میهن اسلامی به کمک مجروحین شتافت طبق گفته فرمانده کمیته انقلاب اسلامی باختران نزدیک به 3 هزار و 500 بمب خوشه ای عمل نکرده را خنثی کرد بمب هایی که توسط هواپیماهای عراقی در نقاط مختلف شهر ریخته شده بودند.