تاریخ : 1398,شنبه 26 مرداد15:09
کد خبر : 68946 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

رزمندگان مشمول قانون تبدیل وضعیت استخدامی هستند



فرزند جانباز ۳۰ درصد و  ۲۴ ماه حضور در جبهه هستم در حال حاضر در موسسه مالی و اعتباری خصوصی در شمال مشغولم آیا قانون معافیت مالیاتی شامل حال فرزندان می شود؟


- اگر خود شما دارای 24 ماه حضور در جبهه هستید به استناد  ماده ۵۶ قانون جامع به شرح زیر از معافیت مالیات برخوردار می باشید
 صد در صد (۱۰۰%) حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق‌العاده‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان با حداقل دوازده ماه حضور در جبهه اضافه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

 

چرا ماده 51 فوق‌العاده ایثارگری دروزارت نفت اجرا نمی شود؟

- وزرات نفت همواره به دلیل مدیریت حاکم بر آن خود را تافته جدا بافته از اجرای قوانین می داند. در صورت عدم تمکین از کمیسیون ماده 16 کمک بگیرید و با صدور رای این کمیسیون ،‌وزارت نفت را وادار به اجرای قانون کنید .

 

برادر شهید هستم و در آموزش و پرورش پیمانی ام، اما در حال حاضر تبدیل وضعیت به رسمی برایم انجام نمی دهند؟

- برابر تبصره الحاقی به ماده21 قانون جامع در برنامه ششم توسعه ، خانواده‌های شاهد شامل والدین، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، همسر و فرزندان آنان، آزادگان، همسر و فرزندان آنان، رزمندگان با سابقه حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه، همسر و فرزندان آنان و خواهر و برادر شهید مشمول این تبدیل وضعیت هستند. لذا دستگاه‌های مشمول ماده2 قانون جامع مکلف به اجرای قانون بوده و باید نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی آنان اقدام کنند، لکن با گذشت بیش از ده ماه از تصویب این قانون و پایان مهلت 3ماهه دستگاه‌ها برای اجرای قانون، ایثارگران و فرزندان آنان همچنان بلاتکلیف هستند. این قانون است که در برنامه ششم  توسعه به تصویب رسیده و این تبصره به ماده 21 قانون جامع الحاق شده است


کد خبرنگار : 23