تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 مرداد16:05
کد خبر : 69003 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مقایسه سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی با ایثارگران؛

به نام ایثارگران به کام دیگران


به نام ایثارگران به کام دیگران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ظلم و کم لطفی بیش از حد نسبت به ایثارگران در بحث سهمیه ها شدیدا" انتقاد کرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ظلم و کم لطفی بیش از حد نسبت به ایثارگران در بحث سهمیه ها شدیدا" انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ضیاء الله اعزازی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع سهمیه های علمی در کشور و جو سازی ها علیه قشر ایثارگر اظهار داشت: سهمیه های گوناگون برای ورود به دانشگاه ها و مراکز علمی در کشور وجود دارد اما ایثارگران مظلوم که همه چیز به نام آنها تمام می شود، حتی به سهمیه و دیگر حقوق قانونی خود نیز دسترسی درست و حسابی ندارند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم با اشاره به اختصاص سهمیه علمی به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها یادآور شد: سهمیه فرزندان هیئت علمی چندین برابر سهمیه ایثارگران است و آنها به راحتی و بدون رعایت شاخص های علمی وارد دانشگاه ها می شوند.

وی در تشریح ترفتدهای بکار گرفته شده در این سهمیه متذکر شد: آنها در ابتدا دورترین شهرستان ها  و هر رشته ای را که دلشان خواست انتخاب و وارد دانشگاه می شوند و پس از آن از سهمیه علمی پدر و مادر خود استفاده می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال در دانشگاه آزاد فلان شهر دور افتاده انتخاب رشته می کنند و حتی یک روز هم به دانشگاه مبداء نمی روند، اما پس از اعلام قبولی، چون "مامان" جانشان عضو هیئت علمی است، بلافاصله به رشته پزشکی دانشگاه تهران می آیند و کسی هم اعتراضی نمی کند. ولی ایثارگران مظلوم که همیشه نام آنها را به عنوان سهمیه در دانشگاه ها مطرح می کنند و در صدر اخبار هستند، در عمل چیزی عایدشان نمی شود.

اعزازی با انتقاد از برخی از افراد و جریان های سیاسی در خصوص سهمیه علمی ایثارگران تاکید کرد: آقایانی که مدعی هستند که با ورود ایثارگران به دانشگاه ها و مراکز علمی، کیفیت آموزش پایین می آید باید بروند این مطالب و موارد را در بیاورند و آمار و ارقام ارائه کنند تا ببینند چقدر این افراد از این سهمیه استفاده می کنند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: هر چند که ایثارگران واقعا مظلومند و کم لطفی در حق آنها بیش از حد است اما ما تا جان در بدن داریم از آنها حمایت خواهیم کرد.


کد خبرنگار : 18