تاریخ : 1398,پنجشنبه 07 شهريور15:34
کد خبر : 69010 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

غافل از زوایای پنهان زندگی ایثارگران


غافل از زوایای پنهان زندگی ایثارگران

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداختن به زوایای آشکار و پنهان ایثارگران در شرایط فعلی کشور تاکید کرد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداختن به زوایای آشکار و پنهان ایثارگران در شرایط فعلی کشور تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "غلامرضا شرفی" نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی با بیان مشکلات معیشتی و ضرورت توجه به مطالبات ایثارگران، پرداختن به مشکلات جامعه هدف را خواستار شد.

وی گفت: لزوم پرداختن کاملا حقوقی به زوایای پنهان و آشکار زندگی ایثارگران و نوع زندگی جانبازان در شرایط کنونی ضرورتی انکار ناپذیر است چرا که به طور کلی آحاد جامعه ما از لحاظ پیشرفت از تکنولوژی به صورت یکسان برخوردار نیست تا این قشر کم توان بتواند در استفاده از امکانات اجتماعی متناسب با سایر افراد سالم چه در بحث معلولین و چه جانبازان و ایثارگران یکسان عمل کند.

 شرفی ادامه داد: در هر صورت پرداختن به این موضوع احتیاج به کار کارشناسی دقیقی دارد تا متولیان امر این موضوع را در یک گستره وسیعی از پردازش های گوناگون روانشناسی و حتی فیزیولوژیکی مورد بحث و بررسی قرار دهند تا ببینند هزینه یک زندگی توام با این همه ناتوانی و دردمندی و بدون برخورداری از مواهب تکنولوژی برای جانباز و ایثارگر چقدر تمام خواهد شد!

 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان متذکر شد: آیا همین دوندگی که یک فرد سالم می تواند در جامعه برای بیرون کشیدن گلیم خود از آب داشته باشد، آیا یک جانباز و ایثارگر هم میتواند داشته باشد؟! او که فشارهای 30 ساله جنگ در دوران دفاع مقدس را به جان خود هموار کرده، می تواند شرایط سخت معیشتی کنونی را تحمل کند؟

 نماینده ایثارگر مردم آبادان اظهار داشت: در غیر این صورت وظیفه دولتمردان و بنیاد شهید است که این هزینه ها را جبران کنند وگر نه ما در جامعه دچار شکاف عمیقی خواهیم شد.

 شرفی یادآور شد: متاسفانه در بنیاد شهید همیشه بحث کمبود منابع مالی مطرح است اگر چه باید از طریق ردیف های خاصی در بودجه سنوانی تامین اعتبارات در نظر گرفته شود، حتی لازمه این کار این است که یک قانون دائمی برای آن تصویب شود.

 نماینده جانباز و یک پا قطع مجلس دهم اظهار داشت: این را هم بگویم که شاید نوع دید بنده به مسائل و موضوعات ایثارگری از حیث اینکه ما همه چیز را می توانیم هزینه کنیم مگر توانمندی و تلاش و پشتکار برای دست و پا کردن یک زندگی مناسب که در آن یک ایثارگر از حداقل آسایش ها برخوردار باشد، نگرش جدیدی در جامعه باشد.

 وی در تبین نگرش خود درخصوص شیوه معیشت جامعه ایثارگر اظهار داشت: این فضا یک فضای کاملا کارشناسی است که هم پزشکان مجرب هم روانشناسان و دانشمندان علوم اجتماعی با آن سرو کار دارند و بر ضرورت آن تاکید و پافشاری می کنند. چرا که در غیر این صورت ممکن است فردا این موضوع باعث ایجاد شکاف عمیقی در جامعه و حتی خانواده های این افراد با جامعه بشود و این شکاف با هیچ چیزی غیر از فقر و ناکامی پُر نخواهد شد.


کد خبرنگار : 18