تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 مرداد19:43
کد خبر : 69040 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

جانبازان از پرداخت عوارض در آزادراه ها معاف هستند



جانباز 70 درصد  هستم سوال من این است که جریان معافیت گمرکی برای واردات خودرو هر چند سال یک بار انجام می شود؟

- این قانون هر چند سال یکبار نیست. دولت قبل این مصوبه را برای جانبازان به تصویب رساند و در صورتی که نیاز به واردات مجدد باشد باید دولت فعلی یکبار دیگر آن را به تصویب برساند.

 

بنده و خواهرم فرزندان جانباز 40 درصد هستیم که میزان تحصیلات بنده فوق دیپلم حسابداری و خواهرم فوق لیسانس حقوق است. با توجه به شرایط نیاز مبرمی به شغل کارمندی داریم.به بنیاد هم مراجعه کردیم ولی طوری جواب گرفتیم که انگار چاره ای نیست و دقیقا رتبه ما هم مثل افراد معمولی هست.می خواستم ببینم شما میتونید مارو راهنمایی کنید؟

- راه اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان اجرای کامل و دقیق قانون سی درصد  (25+5)‌ سهمیه ایثارگران در همه دستگاههای اجرایی مشمول ماده 2 قانون جامع است که اگر این کار درست انجام شود بخش عمده ای از مشکلات اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان حل خواهد شد . لذا باید با تکمیل اطلاعات خود در سامانه بنیاد از این طریق اقدام نمایید و امیدوار باشید بنیاد تلاش کند تا این قانون بطور کامل اعمال شود.

 

آیا جانبازان از پرداخت عوارض در آزادراه ها معاف هستند؟در صورتی که پاسخ مثبت است چرا آزادراه ساوه_همدان با توهین به جانبازان عوارض دریافت می کند؟

-  ماده ۴۴ قانون جامع بیان می دارد:
 وزارت کشور ضمن هماهنگی‌های لازم نسبت به ارائه خدمات ترددی از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، براساس معرفی‌نامه بنیاد به صورت رایگان فراهم نماید.
با عنایت به اینکه تردد در آزادراهها هم جزو خدمات ترددی حساب می شود باید به صورت رایگان برای جانبازان انجام شود ولی متاسفانه این هم مانند سایر قوانین ایثارگران که یا اجرا نمی شود و یا ناقص اجرا می شود هنوز اجرایی نشده است و گویا بنیاد و مدیران آن حال آن را ندارند که حقوق ایثارگران را پیگیری کنند.


کد خبرنگار : 23