تاریخ : 1398,دوشنبه 04 شهريور17:59
کد خبر : 69138 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد نایب رییس مجلس از نحوه بیمه تکمیلی ایثارگران

ایثارگر را به بخش خصوصی حواله ندهید!


ایثارگر را به بخش خصوصی حواله ندهید!

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بر موظف بودن دولت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران بر طبق ضوابط تاکید کرد.

فاش نیوز - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بر موظف بودن دولت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران بر طبق ضوابط تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مسعود پزشکیان نماینده محترم مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه ارائه خدمات بیمه تکمیلی در سطح کشور در خصوص غفلت دولت و مجلس از نظارت صحیح بر اجرای خدمات درمانی و بهداشتی و نقش نمایندگان خانه ملت یادآور شد:

ما خیلی از قوانین را داریم که اجرا نمی شوند، به خاطر اینکه ما خیلی از قوانین را می نویسیم ولی منابع مالی و بسترهای لازم را در آنها درنظر نمی گیریم. در نتیجه این روند باعث می شود که در اجرا با مشکل مواجه شود. ما اگر برای آنچه که می نویسیم زمینه ها و بسترهای کامل و جامع را در آن ببینیم هیچ کس نمی تواند آن را اجرا نکند.

 نائب رییس مجلس دهم ادامه داد: من از ریشه با بیمه تکمیلی مخالف هستم چرا که در مورد بیمه تکمیلی، آنچه که قانون گفته است، خدماتی است که خدمات عمومی نیست. ما الان به بخش خصوصی که پول بیشتری از مردم می گیرد و چهارچوب قانون را قبول نمی کند، مجلس، دولت، قوه قضائیه با همان پزشک هفت کا، پنج کا قرارداد می بندد و پنج برابر قیمت تعرفه شده، برای یک ویزیت پرداخت می شود و گفته می شود این بیمه تکمیلی است.

پزشکیان در ادامه استدلال خود تصریح کرد: اگر بیمه تکمیلی به این شکل است، مگر عقل من کمک شده است که این شرایط را بپذیرم؟

 وی در پاسخ به این سوال در مورد چند و چون بیمه تکمیلی ایثارگران تاکید کرد: اصلا" بیمه تکمیلی برای ایثارگر و غیر ایثارگر فرقی نمی کند و باید بیمه تکمیلی خارج از تعرفه باشد که هست، نه اینکه ما برداریم، ایثارگر را به بخش خصوصی حواله بدهیم، (یعنی به کسی که چهارچوب قانون را قبول نکرده است) پول اضافه بدهیم و در ادامه بگوییم که دولت باید این پول را بدهد.

 نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه با توجه به شرایط موجود وضعیت بهداشت و درمان ایثارگران چگونه باید باشد اظهار داشت: ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان نور چشم ما هستند و سیستم باید به صورت ویژه به آنها رسیدگی کند، اما نه اینکه سیستم پول به خلافکاران بدهد تا به آنها سرویس بدهد.


کد خبرنگار : 17