تاریخ : 1398,سه شنبه 05 شهريور14:30
کد خبر : 69140 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ایثارگران در تلاطم امواج بیمه و درمان!


ایثارگران در تلاطم امواج بیمه و درمان!

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، خواستار ورود جدی رئیس جمهور به موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، خواستار ورود جدی رئیس جمهور به موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولین نسبت به مشکلات جامعه ایثارگری، پاسخگوی مستقیم رئیس جمهور را خواستار شد و اظهار داشت: همانطور که دولت در مورد اقشار آسیب پذیر اعم از کمیته امداد و بهزیستی احساس وظیفه و ورود می کند در حال حاضر که ایثارگران جزء آسیب پذیرترین قشر جامعه شده اند، دولت و رئیس جمهور به موضوع ورود کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: جامعه ایثارگری در شرایط فعلی به شدت دچار آسیب شده است و متاسفانه کسی هم به داد آنها نمی رسد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: علاوه بر آن موضوع بیمه تکمیلی و عدم پذیرش مراکز درمانی و بهداشتی، معضل بزرگی برای جامعه ایثارگر بوجود آورده است و کسی هم در کشور پاسخگوی این معضل نیست.

خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور باید راسا" در این مورد ورود پیدا کند، در غیر اینصورت ما از مقام معظم رهبری می‌خواهیم که به داد ایثارگران برسد.

 نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من نمی دانم چرا جامعه ایثارگری به حال خود رها شده است و متاسفانه در جامعه شاهد این هستیم که ایثارگران که جان و سلامتی خود را به خاطر حفظ و حراست از این مرز و بوم از دست داده اند و امروز باید بی دغدغه ترین افراد جامعه باشند، مورد بی حرمتی قرار گرفته اند.

نماینده ایثارگر همدان متذکر شد: با توجه به اینکه هیچ گونه توجهی به مسائل بیمه، بهداشت، اشتغال و ... ایثارگران نمی شود متاسفانه انباشت این مشکلات جامعه ایثارگری را دچار تلاطم های زیادی کرده است.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پاسخ به تماشاچی بودن دولت و مجلس در موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران تاکید کرد: مجلس نباید کاری بکند، چرا که فقط قانون تصویب می کند و از بعد دیگری بایستی نظارت کند و این کار را هم کرده است و پولی ندارد. اما متاسفانه مجلس نمی خواهد نقش اصلی خود را ایفا کند، چرا که در غیر اینصورت از رئیس جمهور برای تعیین تکلیف وضعیت ایثارگران دعوت به عمل می آورد.

 وی ادامه داد: ما به رئیس جمهور گفته ایم که باید پاسخگو باشد و نمی شود همین طور زمان بگذرد و دست روی دست بگذاریم و آسیب های جامعه ایثارگری بیشتر و بیشتر شود. متاسفانه ایثارگران ما در حال حاضر در سخت ترین شرایط ممکن به سر می برند و این شرایط هم هر روز سخت تر می شود و کسی هم به داد آنها نمی رسد.

 نماینده ایثارگر مجلس دهم در خصوص موضوع آشتی نمایندگان ایثارگر مجلس با مدیریت بنیاد شهید متذکر شد: ما با کسی قهر نیستیم، اما هر کسی و در هر مقامی که در حق ایثارگران قصور کند به شدت با او برخورد می کنیم.

 خجسته در ادامه سخنان خود یادآور شد: من به عنوان نماینده و نماینده ایثارگران با کسی تعارف ندارم و با کسی هم در بنیاد شهید آشتی نکردم، ایشان(شهیدی) آمد حال و احوال مرا پرسید اما دال بر این نیست که در مورد جامعه ایثارگری من سکوت کنم.

 من حق ایثارگران را با تمام توان از آقای شهیدی، رئیس جمهور و معاونان آنها مطالبه خواهم کرد و سکوت نخواهم کرد. اما با کسی هم عناد و دشمنی ندارم اما با کسی که کار نکند با او برخورد خواهم کرد.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان تاکید کرد: این موضوع برای من یک اصل است و آیا برای کسی که قریب 9 سال در زندان و اسارت بوده است و 14 ماه جبهه و 50 درصد جانبازی دارد، سکوت کردن جایز است؟ چرا که در غیر این صورت سکوت من خیانت به ایثارگران است.

خجسته ادامه داد: من به عنوان یک ایثارگر، درد و مشکلات جامعه ایثارگری را می فهمم و درک می کنم.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با اشاره به جلسات فراکسیون با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تمام این دیدارها از مسئولان خواسته ایم که به درد و مشکلات ایثارگران رسیدگی کنند و آن روزی هم که آقای شهیدی در فراکسیون حضور داشت ما از ایشان خواستیم که به درد ایثارگران برسد و با کسی قهر نیستیم و قهر و آشتی یک حرف غیر منطقی است و تنها خواسته ما پیگیری مطالبات ایثارگران است.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان مطالبات و خواسته های ایثارگران را انجام دهند از آنها حمایت و در غیر این صورت در مجلس آنها را مورد سوال قرار خواهیم داد و با تمام توان حامی ایثارگران هستیم.


کد خبرنگار : 17