تاریخ : 1398,سه شنبه 05 شهريور15:35
کد خبر : 69156 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

پهپادهای انصارالله آسمان ریاض را تسخیر کردند



سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه در بزرگ‌ترین عملیات موشکی، یگان موشکی این کشور با ۱۰ فروند موشک بالستیک فرودگاه جیزان عربستان و دیگر پایگاه‌های نظامی در این منطقه را هدف قرار‌داد، عربستان را به آغاز عملیات‌هایی بزرگتر و گسترده‌تر تهدید کرد.

اخیرا انصارالله یمن با 10 پهپاد به پالایشگاه الشیبه در جنوب شرقی حماه و بزرگترین حمله پهپادی را علیه متجاوزان انجام داد. اکنون بزرگترین عملیات موشکی انصارالله نیز صورت گرفته است. به گزارش شبکه خبری المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان موشکی این کشور ۱۰ فروند موشک بالستیک مدل «بدر- ۱ »را به سوی فرودگاه جیزان عربستان و دیگر پایگاه‌های نظامی در این منطقه شلیک کرد و در این عملیات ده‌ها تن از نیروهای عربستانی کشته و زخمی شدند. یحیی سریع اظهار داشت، در عملیات گسترده یگان موشکی یمن آشیانه‌های جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی در فرودگاه جیزان و همچنین دیگر پایگاه‌های نظامی موجود در این منطقه با دقت بالایی هدف قرار گرفتند. سریع تاکید کرد، یگان موشکی یمن از زمان آغاز حملات دشمن علیه این کشور، بزرگترین عملیات خود را با استفاده از موشک‌های بالستیک میان برد انجام داد. او تهدید کرد، در صورتی که عربستان به اقدامات خصمانه خود و نیز محاصره یمن ادامه دهد، عملیات‌های بزرگتر و گسترده‌تری را علیه این کشور آغاز خواهد کرد.
در واکنش به این حمله موفق، ائتلاف عربی ضد یمن مدعی شد، شش فروند از موشک‌های بالستیکی که نیروهای وابسته به انصارالله از استان صعده به سوی جیزان شلیک کردند رهگیری و ساقط شده است.
حمله پهپادی به ریاض
از سوی دیگر، چند روز پس از حمله پهپادی به یک حوزه نفتی در جنوب شرق عربستان ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز از حمله جدید به پایتخت عربستان خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، حمله وسیعی با پهپادها به یک هدف نظامی مهم در پایتخت سعودی انجام دادیم. سرتیپ یحیی سریع در این خصوص توضیح داد که حمله امروز با پهپادهای صماد-3 و به طور وسیع به یک هدف نظامی مهم در ریاض، پایتخت عربستان انجام شد و پهپاد به دقت به هدف اصابت کرد. به گفته این مقام مسئول یمنی، این حمله در چارچوب «توسعه شعاع حمله و پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز و ادامه محاصره آن علیه مردم بزرگ یمن» انجام شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن باز هم تکرار کرد که از شهروندان و شرکت‌ها می‌خواهد که از «مواضع نظامی و حیاتی در عربستان دوری کنند چرا که این دو مورد، از اهداف مشروع برای یمن به شمار می‌رود».
همچنین یگان پهپادی یمن بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان را هدف قرار‌داده و با استفاده از جنگنده‌های مدل قاصف کی ۲ آشیانه‌های جنگنده‌ها و برج مراقبت موجود در این پایگاه را بمباران کرد. انصارالله یکشنبه شب اعلام کرد، حمله گسترده پهپادی به پایگاه ملک خالد بعد از اعلام حمله صبح روز یکشنبه به همین پایگاه بود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد، تکرار حمله انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد با هدف تعطیلی آن و فلج کامل پایگاه که مهم‌ترین پایگاه مورد استفاده ائتلاف عربی در عملیات‌هایش است، انجام گرفت.
آخرین خبرها از جنوب یمن
از سوی دیگر و در ادامه تحولات جنوب یمن، وزارت خارجه عربستان و وزارت خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات در بیانیه‌ای، مدعی شدند که دو کشور اختلافی در خصوص جنوب یمن ندارند. به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این بیانیه آمده است که دو کشور با نگرانی تحولات سیاسی و نظامی استان‌های جنوبی یمن از جمله «عدن»، «أبین» و «شبوه» را دنبال می‌کنند و تمامی تلا‌ش خود را برای «یاری مردم یمن» به کار می‌گیرند. دو کشور مدعی شدند که دولت‌ منصور هادی و شبه‌نظامیان شورای انتقالی از آتش‌بس فوری و استقرار دوباره دولت هادی در «عدن» و همچنین انجام مذاکرات در «جده» استقبال کرده‌اند. این ادعا در حالی است که از فردای سقوط «عدن» به دست جدایی‌طلبان حامی امارات، آنها توجهی به خواسته‌های روزانه سعودی‌ها برای عقب‌نشینی از عدن نکرده‌اند. در همین حال عربستان، «معین عبدالملک»، نخست وزیر دولت منصور هادی را در بحبوحه تشدید درگیری‌ها بین نیروهای منصور هادی با شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب به شهر «عتق» مرکز استان شبوه فرستاد.