تاریخ : 1398,دوشنبه 11 شهريور12:40
کد خبر : 69247 - سرویس خبری : اخبار

عذرخواهی رییس بنیاد شهید از ایثارگران



شهیدی گفت: از جامعه ایثارگری عذرخواهی می کنیم که هنوز نتوانستیم به خاطر مشکلات و نارسایی ها، درمان کامل را انجام دهیم اما همچنان تلاش ها ادامه دارد.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/6/9/10483366_817.jpg

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی شهید بصیری پور در بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: از مساله درمان جامعه ایثارگری نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم، زیرا میانگین سن والدین شهدا به ۸۵ سال و جانبازان مسن ۶۵ تا ۷۰ سال رسیده است و مشکلات درمانی آنان به بررسی و پیگیری نیاز دارد.

او با اشاره به وظیفه بنیاد شهید در حوزه معیشتی خانواده‌های ایثارگران افزود: آنچه پارسال و امسال به عنوان شعار بنیاد شهید اعلام شده مساله درمان بوده و از جامعه ایثارگری عذرخواهی می‌کنیم که هنوز نتوانستیم درمان کامل را به خاطر مشکلات و نارسایی‌ها انجام دهیم ولی تلاش‌ها ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:در حوزه اشتغال، درمان، شهریه دانشجویی و سایر نیاز‌های جامعه ایثارگران فعالیت‌هایی دنبال می‌شود.

معاون رئیس جمهوری افزود: به تازگی به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور ایجاد شده که بنیاد شهید هم در حاشیه آن قرار گرفته، ولی سعی می‌شود تا می‌توانیم مسایل و مشکلات که مهمترین آن مساله درمان است را پیگیری کنیم.

او گفت: هدف از سفر به استان‌ها در مرحله اول دیدار با خانواده شهدا و جامعه ایثارگری است تا به سفارش مقام معظم رهبری از نزدیک به آن‌ها سر بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی ادامه داد: آنچه امروز در کشور موفقیت و پیشرفت داریم و اگر می‌توانیم در برابر ابرقدرت‌ها بیاستیم به خاطر فداکاری ایثارگران است بنابراین ما مدیون هستیم و باید به آن‌ها سر بزنیم.

او با اشاره به اینکه امروز سومین سفرش به خراسان جنوبی است، گفت: در سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فرصتی که داریم مشکلات را دریافت و مسایل و پیشنهادات را به مرکز منتقل می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه اغلب خانواده شهدا و ایثارگران برای خود درخواستی ندارند گفت: معمولا خانواده‌های شهدا و ایثارگر بیشتر برای جامعه، کشور و امور فرهنگی تقاصا‌هایی دارند که در مرکز مطرح می‌کنیم.

او افتتاح کتابخانه شهید بصیری پور و ساختمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی را از برنامه‌های این سفر ذکر کرد و افزود: از ساختمان مسجد، کتابخانه و وضعیت سالن‌های مطالعه لذت بردم و در رابطه با تامین کتاب با موضوع ایثار و شهادت و بخشی از درخواست‌هایی که امام جماعت مسجد داشتند، کمک‌هایی خواهیم داشت.


منبع : باشگاه خبرنگاران