تاریخ : 1398,یکشنبه 10 شهريور12:30
کد خبر : 69252 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

خبر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر


خبر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر به رسمی در آینده خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر به رسمی در آینده خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: با توجه به تجمع و درخواست های مکرر فرزندان ایثارگر شاغل که به عنوان نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانی نامیده می شود، استفساریه ای با امضای هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران و تعدادی از نمایندگان ایثارگر تهیه و به هیئت رئیسه ارائه شده است تا بلکه معضل تبدیل وضعیت آنها حل و فصل شود.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان ادامه داد: در این مورد قوانین شفاف ایثارگری در برنامه ششم توسعه کشور در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانی لحاظ شده است اما متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد.

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دیوان عدالت ادای کشور خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تنها نهاد قانونگذاری در کشور است و دیوان عدالت حق ندارد در مورد قوانین ایثارگری تفسیر به رای کند.

 لازم به ذکر می باشد تعدادی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به دلیل اجرا نشدن ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیروز شنبه 9 شهریور مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کردند.

 در گفت‌وگو با چند تن از این افراد مشخص شد که گلایه این افراد برای این است که نیروهای پیمانی را رسمی کنند ولی رای هیات عمومی در تاریخ ۷۸/۴/۱۱ به دلیل تناقض رای قضات اعلام کرده است که از این تاریخ به بعد حق تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خانواده شهدا، ایثارگران،‌جانبازان و … به رسمی وجود ندارد.


کد خبرنگار : 17