تاریخ : 1398,شنبه 16 شهريور17:29
کد خبر : 69255 - سرویس خبری : اخبار

نامه جمعی از سربازان جانباز زیر۲۵درصد ارتش به شهیدی


نامه جمعی از سربازان جانباز زیر۲۵درصد ارتش به شهیدی

سربازان جانباز زیر۲۵% ارتش خواستار ابلاغ و اجرای مصوبه دولت مبنی بر پرداخت کمک معیشت به میزان حداقل حقوق شدند.

جمعی از سربازان جانباز زیر25%  -  جمعی از سربازان جانباز زیر25% ارتش با ارسال نامه ای به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار ابلاغ و اجرای مصوبه دولت مبنی بر پرداخت کمک معیشت به میزان حداقل حقوق با اولویت بندی براساس مجموع مدت حضور در جبهه بعلاوه درصد جانبازی شدند.

جناب آقای شهیدی، ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران!

با سلام و احترام؛ همانگونه که استحضار دارید، بر اساس بند (ژ) ماده 78 قانون برنامه ششم توسعه کشور، پرداخت کمک معیشت همه جانبازان زیر25% فاقد شغل و درآمد و بیمه به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران  گذاشته شده است.
   
 سرلشکر باقری در جلسه شورای راهبردی اجرای سند خدمت رسانی به رزمندگان که در تیر ماه سال 1397 برگزار شد، اعلام کردند یکی از تصمیم ها که در این جلسه گرفته شد این بود که رسیدگی به جانبازان زیر 25 درصد از ابتدای سال 98 به بنیاد شهید واگذار شود. آیین نامه اجرایی نحوه پرداخت کمک معیشت جانبازان زیر25% توسط هیات محترم وزیران در تاریخ 15/7/1397 تصویب و برای اجرا به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شده است.
   
 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 98 (بند7 تبصره 17) بنیاد شهید و امور ایثارگران را مکلف کردند، به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
   
  هیات محترم وزیران روز چهارشنبه 6 شهریور سال 98، مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور،‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد، به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیرو‌های مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی شوند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
 
 لیکن با وجود این همه مصوبه و قانون، هرگاه جانبازان واجد شرایط آیین نامه به بنیاد مراجعه می کنند با پاسخ های غیر منطقی مواجه می شوند به گروهی گفته شده است باید سن بالای 60 سال داشته باشید، به گروهی گفته شده باید بیماری لاعلاج داشته باشید، و به گروهی دیگر نداشتن بودجه بهانه شده است و همچنین به جانبازان سرباز ارتش نیز گفته شده است، کمک معیشت جانبازان آجا و ناجا به عهده امور ایثارگران ارتش هستند!  
 
  لذا خواهشمند است با توجه به موارد ذکر شده دستور فرمایید در جهت حمایت از جانبازان زیر25% که طی 30 سال گذشته محروم و مظلوم از هر نوع حمایتی بوده اند، در این شرایط اقتصادی خاص، نسبت به ابلاغ و اجرای مصوبه دولت محترم مبنی بر پرداخت کمک معیشت به میزان حداقل حقوق در همه مناطق کشور اقدام شود و برای اجرای این مصوبه عدالت و انصاف رعایت شود. بنحوی که اولویت بندی براساس مجموع مدت حضور در جبهه بعلاوه درصد جانبازی تعیین شود که به یاری خدا همه جانبازان واجد شرایط به نوبت از حق قانونی خود بهره مند شوند.

با تشکر فراوان
جمعی از جانبازان زیر25% واجد شرایط  سرباز ارتش


کد خبرنگار : 20