تاریخ : 1398,سه شنبه 12 شهريور13:44
کد خبر : 69261 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

این هم یک درد است!


این هم یک درد است!

من چند سال پیش در گلزار شهدای ازنا با چشم خود دیدم که تصاویر شهدا را از قبور برداشتند و کاملاً صاف کردند....

دکتر مرتضی رضیعی

جانباز دکتر مرتضی رضیعی من چند سال پیش در گلزار شهدای ازنا با چشم خود دیدم که تصاویر شهدا را از قبور برداشتند و کاملاً صاف کردند. غم و اندوه عجیبی سینه و قلبم را فرا گرفت. تحقیق کردم که چرا؛ از طریق یک دوست متوجه شدم که فرمان از بالا(مرکز استان - و مرکز استان هم از…!؟) رسیده.

نهایتاً تحقیق کردم و از آن دوست که در بنیاد شهید کار می کرد و جانباز هم بود، پرسیدم و گفتم: احتمالاً فکر و افکار سنی سلفی یا وهابی گری در ذهن و عمق جان عده ای از مسئولین رسوخ کرده که حدیث جعلی از پیامبر اکرم ساخته اند که حضرت نبی اکرم خود به حضرت امیر(ع) دستور داد که قبور و قبرها را صاف و مسطح کن تا مردم دنبال شرک و بت پرستی نروند!؟ و حاجات خود را از قبور نگیرند و به خدا رجوع کنند.

این گونه احادیث جعلی در زمان حکومت معاویه نوشته شد که مردم به دنبال زیارت قبور مطهر و پاک نبی اکرم و سپس اهل بیت پاکش نروند و از خود نپرسند که به راستی قبر تنها دخت نبی اکرم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کجاست!
چون حواسش به پرسشی در ذهن گروه دوم مسلمانانی که پیامبر را ندیده بودند(تابعین)بود که بعد از این پرسش (به دنبال قبر گم شده) به پرسش مهم بعدی (که بعد از وفات نبی اکرم واقعاً چه حوادثی رخ داد و چه کسی باعث و بانی آن حوادث تلخ و غمبار بود) فکر نکنند.

فلذا عملاً فکر صاف کردن قبور(خاصه قبور مطهر اهل بیت و سپس شهدا و صالحین و ..) از زمان حکومت معاویه و بنی امیه  لعنت الله علیهم استارت خورد و در زمان متوکل این فکر تشدید شد.

چون بسیاری از شیعیان و غیر شیعیان(اهل سنت) از دور و نزدیک بلاد اسلامی به زیارت قبر امام حسین، سید الشهدا علیه السلام می رفتند و متوکل یاد و خاطره ظلم این شجره خبیثه و ملعونه (در قرآن) را زنده کرد و گفت: اگر من جای یزید بودم، با اهل بیت رفتار بدتری می کردم و نهایتاً دستور داد قبر مطهر سید الشهدا را تخریب و صاف کنند و دست و پای زیارت کنندگان را قطع کنند!


کد خبرنگار : 23