تاریخ : 1398,چهارشنبه 13 شهريور16:57
کد خبر : 69293 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در نامه جمعی از ایثارگران به رییس فراکسیون ایثارگران درخواست شد:

تبدیل وضعیت و شمول فوق العاده ایثارگری


تبدیل وضعیت و شمول فوق العاده ایثارگری

جمعی از ایثارگران کشور با ارسال نامه ای به رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت استخدامی و شمول پرداخت فوق العاده ایثارگری به قانون دائمی شدند...

فاش نیوز - جمعی از ایثارگران کشور با ارسال نامه ای به رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت استخدامی و شمول پرداخت فوق العاده ایثارگری به قانون دائمی شدند.

در این نامه با اشاره به ماده 51 قانون خدمات ایثارگران خواستار لحاظ و پرداخت این فوق العاده ایثارگری به کلیه جانبازان بالای ۲۵ درصد اعم از آنها که قبل از ۱۰/ ۱۱ / ۹۷ بازنشسته و یا بعد از آن به بازنشستگی نائل آمده شده اند.

در بخش دیگری از این نامه در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی، امضا کنندگان خواستار لحاظ بازه زمانی برای تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان در هنگام استخدام شده اند.

متن نامه ایثارگران به حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، رییس فراکسیون ایثارگران به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج حسن نوروزی
نماینده محترم مردم رباط کریم و نماینده محترم ایثارگران
سلام علیکم
باسلام و تحیت موارد زیر پیشنهاد می گردد امیدواریم با تلاش و کوشش حضرتعالی و با تصویب آنها در فراکسیون ایثارگران و کمیسیون اجتماعی و صحن علنی مجلس به قانون تبدیل گردد.


1- سازمان امور استخدامی در تاریخ۱۰ / ۱۱ / ۹۷ طی نامه ای خواستار حذف فوق العاده ایثارگری ماده ۵۱ قانون خدمات ایثارگران از حقوق جانبازان بازنشسته بالای ۲۵ درصد گردید و این در حالی است که این فوق العاده ایثارگری به بازنشستگان قبل از تاریخ فوق الذکر پرداخت می گردد. عنایت فرمایید این فوق العاده ایثارگری به کلیه جانبازان بالای ۲۵ درصد اعم از آنها که قبل از ۱۰/ ۱۱ / ۹۷ بازنشسته شده و یا بعد از آن بازنشسته شده و می شوند پرداخت گردد.

2- در مورد استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان در حال حاضر قانون این است که فرزندان شهدا به محض استخدام به صورت پیمانی و رسمی تبدیل می شوند.

اما استخدام قراردادی فرزندان کلیه جانبازان زیر هفتاد درصد یا افراد غیر جانباز هیچ تفاوتی نمی کند و بعد از ۲۰ سال به پیمانی تبدیل می شوند. لذا در مورد فرزندان جانبازان زیر ۷۰ درصد که در این پیشنهاد به سه گروه تقسیم شده اند چنین پیشنهاد می شود.

الف - فرزندان جانبازان بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پس از ۳ سال از حالت قراردی به پیمانی تبدیل شوند.

ب - فرزندان جانبازان بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بعد از ۵ سال از حالت قراردادی به صورت به پیمانی تبدیل شوند.

ج - فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد بعد از ۷ سال از حالت قراردادی به پیمانی تبدیل شوند.


کد خبرنگار : 23