تاریخ : 1398,دوشنبه 25 شهريور19:20
کد خبر : 69299 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مجلس از طرف ایثارگران خواستار شد:

تغییر بیمه ایثارگران از دی به ایران


تغییر بیمه ایثارگران از دی به ایران

نماینده ایثارگر مجلس از درخواست ایثارگران برای انتقال بیمه ایثارگران به بیمه دولتی ایران شد...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از امضا و ارسال نامه به رئیس جمهور در خصوص رفع مشکل بیمه ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، هاجر چنارانی، نماینده ایثارگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با انتقاد از تامین نشدن اعتبارات مورد لزوم بیمه تکمیلی ایثارگران از سوی دولت تصریح کرد: متاسفانه بیمه دی در سال های اخیر بدهکاری بسیار زیادی بالا آورده است و شاید کسانی که یک جورهایی صاحب نفع در این بیمه هستند، متصل به بنیاد شهید باشند، اجازه تغییر را ندهند؛ اما درخواست جامعه ایثارگری و ما به عنوان نماینده مردم تغییر بیمه تکمیلی ایثارگران از دی به بیمه ایران است.

نماینده مجلس دهم در ادامه با اشاره به پیگیری این موضوع از سوی نمایندگان ایثارگر توضیح داد: این درخواست با امضای تعدادی از نمایندگان در قالب نامه ای به رئیس جمهور، آماده شده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید آن را در اسرع وقت در اولویت کارهای خود قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این نامه در آینده نزدیک به دکتر روحانی، رئیس جمهور توسط جمعی از نمایندگان ارسال خواهد شد و در این چارچوب هم از ایثارگران سراسر کشور این درخواست را داریم که از نمایندگان خود در مجلس بخواهند که این نامه را امضا کنند.

چنارانی با تاکید بر اینکه اولویت ما تغییر دستگاه بیمه گر از بیمه دی به بیمه ایران است اظهار داشت: بیمه ایثارگران قبلا برعهده بیمه ایران بود و نارضایتی ها نسبت به امروز بسیار کمتر بود؛ بنابراین ما می خواهیم کسانی در راس کار بیمه تکمیلی قرار بگیرند که خودشان اندوخته ای داشته باشند و این توانایی در بیمه ایران به عنوان یک بیمه گر دولتی وجود دارد؛ در حالی که بیمه دی در حال حاضر آهی در بساط ندارد؛ پس چه بهتر که ما به دنبال بیمه ای باشیم که خودش حداقل موجودی را داشته باشد.

این نماینده مجلس که خود فرزند شهید است تاکید کرد: ما در حال انجام رایزنی های لازم در مورد انتقال بیمه ایثارگران از دی به ایران هستیم و چون بیمه ایران جامعه وسیعتری را پوشش داده و تعهدات خوبی تا کنون داشته است، در نتیجه به دنبال یک بیمه متعهد هستیم و در این راستا تعدادی از ایثارگران با بیمه ایران صحبت هایی کرده اند که امیدواریم به مرحله نهایی برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع بیمه درمانی ایثارگران تبدیل به گروکشی سیاسی شده است یادآور شد: آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد این است که مسئولینی که در رأس کار، اعم از دولت و مجلس هستند باید تلاش بیشتری کنند؛ چرا که هم دولت و هم مجلس، حامی ایثارگران هستند اما متاسفانه در این وسط یک کارهایی انجام شده است که ما فکر می کنیم یک سری افراد غرض ورزی های شخصی دارند که جامعه ایثارگری باید با آن مطالبه گری واقعی که در خود دارد جلوی این کار را بگیرند.

چنارانی نماینده مردم نیشابور در خانه ملت متذکر شد: خوشبختانه جامعه ایثارگری ما تا کنون توانسته است موضوع را به نمایندگان در خانه ملت منعکس کند و ان شاالله نمایندگان ایثارگر مجلس نه تنها پیگیر موضوع بیمه تکمیلی، بلکه بسیاری از مطالبات و نیازهای جامعه ایثارگری باشند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: مسئولین نظام مدیون ایثارگران هستند و تا روزی که این نظام پابرجاست باید سهم ایثارگران در تمامی بودجه ها لحاظ شود اما متاسفانه ما این سهل انگاری را در دولت های مختلف مشاهده کردیم ولی باید تلاش کنیم که رضایتمندی جامعه ایثارگری را افزایش دهیم؛ چراکه مدیون آنها هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران متذکر شد: آقای شهیدی خدمت های خود را انجام داده است و خودش هم چندبار گفته است که استعفا داده است. به نظر من بدنه فشل بنیاد شهید نیازمند نیرویی است که دلسوز، دغدغه مند و جوانتر باشد. اگرچه من خیلی موافق ورود نیروهای ایثارگر به بدنه مدیریت بنیاد شهید نیستم چرا که ممکن است نارضایتی هایی را ایجاد کند، اما رئیس آینده بنیاد شهید باید کسی باشد که دغدغه مند انقلاب و دلسوز آن باشد.


کد خبرنگار : 17