تاریخ : 1398,چهارشنبه 13 شهريور15:05
کد خبر : 69309 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

وزیر صمت مدعی شد:

ایثارگران در اولویت استخدام ما قرار دارند!


ایثارگران در اولویت استخدام ما قرار دارند!

وزیر صنعت، معدن، تجارت در حالی مانند بسیاری از دیگر مسئولان مدعی در اولویت بودن ایثارگران برای استخدام شد که اکثر سازمان ها و وزارتخانه ها حتی از اختصاص سهمیه قانونی استخدام به خانواده بزرگ ایثارگران سرباز می زنند...

فاش نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اولویت استخدام ایثارگران در صورت اخذ مجوز استخدامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با تاکید بر دراولویت قراردادن ایثارگران برای استخدام در این وزارتخانه، آن را منوط به صدور مجوز استخدام از سوی دولت کرد و اظهار داشت: استخدام ایثارگران جزء اولویت های دستگاه های دولتی است و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در اولویت استخدام ما قرار دارند.

وی افزود: ما افتخار می کنیم هر چقدر که بتوانیم از حضور خانواده بزرگ ایثارگران در وزارت صمت استفاده کنیم، اما متاسفانه مجوز استخدام در دست ما نیست و باید از آقای انصاری سوال شود.

رحمانی ادامه داد: ما از خدا می خواهیم که از این نیروها استفاده کنیم و اگر همین امروز هم به ما مجوز استفاده از 1000 نفر را بدهند، ایثارگران را استخدام می کنیم.

وزیر صمت یادآور شد: در این خصوص ما نامه نوشته ایم و درخواست نیرو کرده ایم و هر چقدر که بتوانیم مجوز بگیریم از نیروهای ایثارگر استفاده خواهیم کرد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ایجاد تعادل در بازار یادآور شد: اقداماتی که تا کنون انجام و در کلان اقتصاد اتفاقاتی که افتاده، در مجموع شرایطی را فراهم کرده است که منجر به آرامش و سکون نسبی در بازار شده است.

وزیر صمت ادامه داد: به نظر من شرایط بازار در آینده بهتر خواهد شد و شوک ناشی از تحریم در حال تخلیه شدن است و هم اکنون بازار هم به یک ثبات نسبی رسیده است.

رحمانی تاکید کرد: پیش‌بینی من این است که شرایط بازار و تعادل در آن، از این که هست بهتر خواهد شد و ما اصلا نگران بوجود آمدن تلاطم هایی در بازار نیستیم.

وی در خصوص وضعیت بازار خودرو نیز گفت: حفظ تولید موجود و بلکه تولید و عرضه بیشتر در اولویت های کاری وزارت صمت قرار دارد؛ بنابراین دو اتفاق در حال رخ دادن است که بر مبنای آن، تعهدات ما در مورد واگذاری خودرو در حال کم شدن است و تا پایان سال جاری به صفر خواهد رسید.

رحمانی در پایان متذکر شد: وقتی تعهدات کم شود، خودرو ساز عرضه غیر تعهدی اش بیشتر خواهد شد و این موضوع در بازار تاثیر خواهد داشت و یکی از این تاثیرات پایین آوردن قیمت است.


کد خبرنگار : 17