تاریخ : 1398,پنجشنبه 14 شهريور15:07
کد خبر : 69346 - سرویس خبری : استان ها

برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در خراسان رضوی



مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تیم تخصصی پزشکی کمیسیون پزشکی بنیاد جهت بررسی پرونده‌های جانبازان متقاضی حق پرستاری در استان خراسان رضوی حضور یافت.
برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان خراسان رضوی

 حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به اعزام تیم تخصصی پزشکی کمیسیون پزشکی بنیاد به استان خراسان رضوی، گفت: این تیم متشکل از 3 پزشک متخصص، دبیر کمیسیون و 2 کارشناس در روزهای 7 و 8 شهریورماه در استان خراسان رضوی حضور یافت و اقدام به برگزاری کمیسیون پزشکی غیابی جهت بررسی پرونده‌های جانبازان متقاضی حق پرستاری کرد.
 

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در جلسات این کمیسیون از مجموع 420 پرونده جانبازان، تعداد 406 پرونده مورد ارزیابی و بررسی تیم تخصصی قرار گرفت که در پایان 257 نفر مشمول دریافت حق پرستاری شدند که 74 مورد علاوه بر بررسی حق پرستاری مشمول افزایش درصد بودند. درباره 123 مورد نیز مقرر شد در جلسه حضوری ارزیابی شوند و 8 مورد به کمیسیون عالی ارجاع شدند.
 

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: با توجه به سیاست‌گذاری اداره کل کمیسـیون پزشـکی درخصوص مراجعه معکوس به ایثارگران، جانبازان مشمول حق پرستاری بر اساس دستورالعمل ابلاغی رییس محترم بنیاد شناسایی و به صورت غیابی و به استناد کدینگ ضایعات جانبازی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. در این راستا افراد واجد شـرایط، مشمول افزایش درصد و اصلاح کدهای ضایعات جانبازی نیز شدند که این امر قطعاً افزایش رضایتمندی ایثارگران، کاهش هزینه‌های اجرایی و تسریع در ارائه خدمات کمیسیون پزشکی را در بر داشته است.


منبع : ایثار