تاریخ : 1398,پنجشنبه 14 شهريور22:30
کد خبر : 69351 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

اسرائیل تعهد داد دیگر به منافع حزب‌الله در سوریه حمله نکند



به گفته منابع دیپلماتیک، رژیم صهیونیستی از روسیه خواست، در‌باره جلوگیری از حملات آتی حزب‌الله لبنان به فلسطین اشغالی و پایبندی مجددش به قواعد درگیری سابق و به ویژه قطعنامه 1701، میانجی‌گری کند.

منابع آگاه دیپلماتیک در ارتباط با رژیم صهیونیستی، اطلاعات ویژه‌ای را در اختیار روزنامه لبنانی «اللوا» قرار‌دادند. بر اساس این اطلاعات، که روزنامه مذکور آنها را رسانه‌ای کرده است، تل آویو به مقامات روسیه تعهد داد، رزمندگان حزب الله را در سوریه(همانند آنچه در«عقربا» ، حومه دمشق رخ داد و به شهادت دو عضو حزب الله منجر شد) دیگر هدف قرار ندهد و قطعنامه 1701 را هم نقض نکند، به شرطی که حزب الله هم به قواعد درگیری سابق پایبند باشد. این منابع از میانجی‌گری‌های آمریکا، فرانسه و مصر هم برای احیای این قطعنامه بین‌المللی خبر داده‌اند.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله ، اخیرا اعلام کرده بود که در نبرد با رژیم صهیونیستی، دیگر هیچ خط قرمزی را در نظر نخواهد گرفت و علاوه بر مزارع اشغالی «شبعا»، از هر جای دیگر خاک لبنان نیز این رژیم را هدف قرار خواهد داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعاتی که منابع دیپلماتیک فاش کرده‌اند، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، از مقامات لبنان از جمله «سعد حریری» نخست وزیر این کشور، خواست که از نصرالله بخواهند به همان پاسخی که داده و خودروی نظامی اسرائیل را در نزدیکی شهرک «آویویم» منهدم کرده است، ‌اکتفا کند.
اللوا افزود: منابع دیپلماتیک همچنین از پیشنهادهایی خبر داده‌اند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا‌، به حزب الله و دولت لبنان ارائه کرده و به آنها گفته بود که حاضر است امتیازات ویژه‌ای بدهد، در صورتی که حزب الله هم بار دیگر به قواعد درگیری سابق به ویژه قطعنامه 1701 پایبند باشد و نیروی هوایی اسرائیل را هدف قرار ندهد.
ورود رئیس‌رژیم صهیونیستی
به مسجد ابراهیمی
«رووین ریولین» رئیس‌رژیم صهیونیستی، عصر دیروز وارد حرم ابراهیمی در شهر«الخلیل» (کرانه باختری) شد.
پیش از این اعلام شده بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، قصد دارد از مسجد ابراهیمی بازدید کند و ریولین نیز او را همراهی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی اعلام سفر نتانیاهو به الخلیل ، در این شهر تدابیر شدید امنیتی به اجرا در آمد تا جلوی هرگونه اعتراضی گرفته شود. گروه‌های مختلف فلسطینی این سفر را محکوم و اعلام کرده‌اند، این سفر تحریک ‌آمیز نتانیاهو، با هدف کسب رأی در انتخابات آتی انجام می‌شود واقعیت این شهر را تغییر نخواهد داد. این نخستین بار است که یک مقام رژیم صهیونیستی وارد مسجد ابراهیمی می‌شود.  پیش از این و در سال 2000 «آریل شارون» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، وارد مسجد الاقصی شده بود. فلسطینی‌ها نیز در واکنش به این اقدام گستاخانه شارون، قیام کرده‌اند. این قیام که مدت‌ها ادامه داشته، به «انتفاضه الاقصی» معروف است.