تاریخ : 1398,یکشنبه 17 شهريور15:50
کد خبر : 69387 - سرویس خبری : اخبار

بازتاب های خبر محکومیت فرزندشهید قدیانی به زندان در رسانه ها


بازتاب های خبر محکومیت فرزندشهید قدیانی به زندان در رسانه ها

درپی انتشار خبر محکومیت قطعی حسین قدیانی، فرزند هنرمند شهید علی اکبر قدیانی و نویسنده نام آشنا و پرمخاطب به حبس و زندان که با شکایت دفتر رئیس جمهور صورت گرفته است، اصحاب قلم و خبرگزاری های و رسانه های مختلف به این خبر واکنش نشان دادند.

فاش نیوز -  درپی انتشار خبر محکومیت قطعی حسین قدیانی، فرزند هنرمند شهید علی اکبر قدیانی و نویسنده نام آشنا و پرمخاطب به حبس و زندان که با شکایت دفتر رئیس جمهور صورت گرفته است، اصحاب قلم و خبرگزاری های و رسانه های مختلف به این خبر واکنش نشان دادند.

پیرو درخواست تجدیدنظر «معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری» به حکم اولیه که با پذیرش قاضی شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران همراه شد، حسین قدیانی، نویسنده روزنامه «جوان» بابت متنی که سال گذشته در اینستاگرام خود منتشر کرده بود، به  «۶ ماه حبس قطعی» محکوم شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محکومیت حسین قدیانی در حالی است که در حکم اولیه، به «۶ ماه حبس تعلیقی» بسنده شده بود، اما معاونت حقوقی دولتی که رئیس آن از بستن دهان منتقد، پناه به خدا برده بود، با اعتراض به حکم اولیه – که در مواجهه آن نهاد با یک روزنامه‌نگار و آن هم بر سر متنی در فضای مجازی، کم‌سابقه می‌باشد – شش ماه حبس را از «تعلیقی» به «قطعی» تغییر داد! حکم صادره، ناظر بر متن کوتاهی در محیط اینستاگرام صادر شده که ایام اربعین سال ۹۶ در واکنش به کم‌لطفی خانم مولاوردی نسبت به عظمت حماسه اربعین حسینی از سوی قدیانی منتشر شد. قدیانی در آن متن از فروکاستن آن شکوه بی‌مانند در عکسی پر از آشغال و زباله انتقاد کرده بود، اما تعجب از هر دو حکم اولیه و به خصوص ثانویه، وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم آن پست، تنها چند ساعت در پیج قدیانی باقی ماند، حال آنکه متأسفانه محیط مجازستان و به ویژه اینستاگرام، پر از مطالبی به مراتب تندتر علیه شخصیت‌هایی به مراتب بزرگ‌تر از خانم مولاوردی است. لازم به ذکر است که این کم تحملی در برابر نقد در حالی در دولت اعتدال به یک رویه ثابت تبدیل شده که رئیس قوه مجریه اخیراً در حرم امام راحل، تحمل و رواداری دولت اعتدال در برابر نقد و منتقد را تلویحاً در میان دولت‌های قبل و حتی بعد از خود، بی‌سابقه خوانده بود. حسین قدیانی سابقه ۲۰ سال روزنامه‌نگاری دارد که علاوه بر «جوان»، در روزنامه هایی، چون «کیهان»، «رسالت» و «وطن‌امروز» هم مطالب متعدد و متنوعی علیه جریان ضدانقلاب نوشته که دلنوشت‌های او در سال ۸۸ در قالب کتاب «نه ده» با استقبال گسترده مخاطبان، همراه بوده. قدیانی در ۲۵ خرداد ۸۸ و تنها سه روز بعد از حماسه ۴۰ میلیونی ۲۲ خرداد، توسط آشوب‌طلبان علیه مردم‌سالاری دینی، چنان مضروب شد که حدود ۹ ساعت به کما رفت.


به نظر می‌رسد دولت محترم، نیازمند تجدیدنظری اساسی در نوع برخورد خود با اصحاب رسانه است، به ویژه وقتی که متهمان و حتی مجرمان دانه درشت اقتصادی را هم دارای «حق و حقوقی» می‌خواند، این قبیل برخورد‌های گاز انبری با جوانان انقلابی که در میدان‌های خطر، امتحان خود را پس داده اند، قطعاً اندک تناسبی با شعار «اعتدال» ندارد.

******************************

مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در تازه ترین پست توییتری خود درباره بازداشت حسین قدیانی نوشت:


*************************************************

به‌دنبال شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری صورت گرفت

با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری حسین قدیانی روزنامه‌نگار و فعال فضای مجازی در حکمی قابل تامل به شش ماه حبس قطعی محکوم شده است.

این در حالی است که حسین قدیانی با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری از وی در دادگاه بدوی به ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود که از درخواست تجدید‌نظر نیز صرف‌نظر کرده بود ولی دادگاه تجدید‌نظر در اقدامی قابل تامل این حکم را به ۶ ماه حبس قطعی تبدیل کرده است!
ماجرا به اربعین دو سال پیش بازمی‌گردد که قدیانی در فضای مجازی متنی را در واکنش به اظهار‌نظر و کم‌لطفی خانم مولاوردی نسبت به حماسه اربعین منتشر کرده و تنها چند ساعت در صفحه وی بود. قدیانی در صفحه اینستاگرام خود متنی نوشته و در آن از فروکاستن حماسه اربعین به عکسی پر از آشغال و زباله انتقاد کرده بود که با شکایت خانم مولاوردی مواجه شد و دادگاه بدوی ایشان را به شش ماه حبس تعلیقی محکوم کرده بود ولی در دادگاه تجدید‌نظر این حکم به حبس قطعی تبدیل شد. تبدیل عجیب حبس تعلیقی به قطعی در حالی است که اغلب در دادگاه‌های تجدید نظر با نگاه تخفیف و اغماض به موضوع می‌نگرند، مخصوصا اگر متهم سابقه کیفری نداشته و از کسانی باشد که سوابق درخشانی در دفاع از مردم و نظام داشته باشد که این موارد در مورد آقای قدیانی مصداق بارزی دارد. از این روی تبدیل ۶ ماه حبس تعلیقی به ۶ ماه حبس قطعی در دادگاه تجدید‌نظر بسیار تعجب‌آور است.
گفتنی است که حتی اگر دادگاه تجدید نظر قصد افزایش محکومیت وی را داشت می‌توانست ۶ ماه تعلیق را به ۹ ماه و یا یک سال تبدیل کند، ولی حکم دادگاه تجدید نظر به معنای دو یا سه و یا چند برابر حکم محکومیت دادگاه بدوی نیست! بلکه تبدیل حبس تعلیقی به قطعی تغییر یکصد و هشتاد درجه‌ای حکم دادگاه بدوی است و از دستگاه محترم قضائی انتظار می‌رود دلایل و مستندات قاضی محترم تجدید‌نظر برای صدور حکم یاد شده را مورد بررسی قرار‌ داده و دلایل منجر به صدور حکم یاد شده را برای تنویر افکار عمومی منتشر کند.
صدور شش ماه حکم حبس قطعی برای قدیانی در حالی است که روزانه مطالب زیادی علیه اسلام و انقلاب از سوی افراد مشخص منتشر می‌شود و متاسفانه با اغلب آنها هیچ برخوردی صورت نمی‌پذیرد، حال آنکه چنین مطالبی مصداق بارز عمل مجرمانه بوده و بدون شاکی خصوصی نیز قابل تعقیب و پیگرد قضایی است. به یقین برخورد با کسانی که علیه اسلام و انقلاب قلم می‌زنند و دروغ می‌بافند به مراتب ضروری‌تر است.
نکته نهایی آنکه دولتمردان در حالی مدعی تحمل نقد و پناه بردن به خدا از بستن دهان منتقدان هستند که ده‌ها پرونده شکایت از منتقدین را در دادگاه‌های مختلف دنبال می‌کنند و ظاهراً به کمتر از حبس آنان نیز راضی نمی‌شوند.

کیهان

********************************

در پی صدور حکم حسین قدیانی به علت انتقاد از دولت، کاربران با هشتگ #حسین_قدیانی نسبت به زندانی شدن او اعتراض کردند.

#حسین_قدیانی

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قدیانی فرزند شهید و روزنامه‌نگار انقلابی و مطرح کشورمان که مطالب متعدد و متنوع او علیه جریان ضدانقلاب  طرفداران زیادی دارد، حالا با شکایت رئیس جمهور راهی زندان می‌شود.

در حکم اولیه قدیانی، به «۶ ماه حبس تعلیقی» بسنده شده بود، اما معاونت حقوقی دولتی که رئیس آن از بستن دهان منتقد، پناه به خدا برده بود، با اعتراض به حکم اولیه، شش ماه حبس را از «تعلیقی» به «قطعی» تغییر داد! این شکایت به دلیل متنی که ایام اربعین سال ۹۶ در واکنش به کم‌لطفی خانم مولاوردی نسبت به عظمت حماسه اربعین حسینی از سوی قدیانی منتشر شده بود، صورت گرفته است. 


بیشتربخوانید: دولتی داریم که از تمام ظرفیت‌ها برای حفظ حقوق حقّه خود بهره می‌برد!


لازم به ذکر است که این کم تحملی در برابر نقد، در حالی در دولت اعتدال به یک رویه ثابت تبدیل شده که رئیس قوه مجریه اخیراً در حرم امام راحل، تحمل و رواداری دولت اعتدال در برابر نقد و منتقد را تلویحاً در میان دولت‌های قبل و حتی بعد از خود، بی‌سابقه خوانده بود. در پی خبر انتشار این حکم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مردم با انتشار پست‌های خود ذیل هشتگ #حسین_قدیانی نسبت به برخورد دولت با منتقدانش اعتراض کردند و خواستار آزادی این روزنامه نگار انقلابی شدند. در ادامه تعدادی از این پست ها را مشاهده می کنید.

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

#حسین_قدیانی

حسین قدیانی سابقه ۲۰ سال روزنامه‌نگاری دارد که علاوه بر «جوان»، در روزنامه هایی، چون «کیهان»، «رسالت» و «وطن‌امروز» هم مطالب متعدد و متنوعی علیه جریان ضدانقلاب نوشته که دلنوشت‌های او در سال ۸۸ در قالب کتاب «نه ده» با استقبال گسترده مخاطبان، همراه بود، قدیانی در ۲۵ خرداد ۸۸ و تنها سه روز بعد از حماسه ۴۰ میلیونی ۲۲ خرداد، توسط آشوب‌طلبان علیه مردم‌سالاری دینی، چنان مضروب شد که حدود ۹ ساعت به کما رفت

*********************************************************

به گزارش جهان نیوز، حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور در واکنش به حکم زندان حسین قدیانی، از نویسندگان جبهه انقلاب نوشته است:

‏با محکومیت حسین قدیانی به زندان مخالفم.
با محکومیت حسین دهباشی به زندان مخالفم.
با محکومیت حسن عباسی به زندان مخالفم.
جای روزنامه‌نگار و مستندساز و سخنران زندان نیست ولو این‌که سخنانشان ناشایست و نابجا و ناروا باشد. به اهل رسانه پاسخ دهید؛  قانون آنان را ملزم به انتشار کرده‌است.


 

**************************

 

 


کد خبرنگار : 17