تاریخ : 1398,شنبه 23 شهريور13:58
کد خبر : 69485 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

مهمان دمشق؛ شهدای روحانی مدافع حرم خوزستانی


مهمان دمشق؛ شهدای روحانی مدافع حرم خوزستانی

حوزه های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهدای زیادی را چه در دوران "هشت سال دفاع مقدس" و چه به عنوان "شهدای مدافع حرم" به راه اعتلای ارزشهای اسلامی کرده است.

فاش نیوز - روحانیت معظم، همواره پایگاه مستحکمی بوده است در تاریخ شیعه و خصوصا در تاریخ یکصد ساله اخیر ایران. حوزه های علمیه جایگاه رفیعی داشته است در پرورش این شخصیت های ظلم ستیز. از شکست‌دادن استعمار و استبداد در نهضت تنباکو به رهبری میرزای شیرازی که بزرگترین تحول سیاسی تاریخ ایران یعنی انقلاب استبداد به مشروطه را رقم زد و حکومت شورائی را در ایران برپا داشت؛  تا اشخاصی چون مرحوم شهید مدرّس و مرحوم آیت‌الله کاشانی که در مقابل استبداد و استعمار قد علم کردند. بعد از آن می رسیم به دوران طلایی زعیم عالیقدر امام خمینی (ره) در سال 1357 و انقلابش که انفجار نور بود در تاریخ ایران و جهان اسلام. آثار معنوی تربیت شدگان در مکتب آرمانهای الهی اسلامی امام راحل را همچنان بعد از چهل سال که از انقلاب می گذرد می توان در زندگی نامه شهدای روحانی که در این راه مجاهدانه خلعت سرخ شهادت را پوشیده اند، دید. 

در تمام این سالها روحانیت انقلابی هیچگاه در مقابل ظلم و ستم استبداد داخلی و استعمار خارجی سکوت نکردند و همیشه علم مبارزه بر دوششان بوده و مردم به این پایگاه معنوی بیشتر اعتماد داشتند. حوزه های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهدای زیادی را چه در دوران "هشت سال دفاع مقدس" و چه به عنوان "شهدای مدافع حرم" به راه اعتلای ارزشهای اسلامی کرده است. این سربازان گمنام امام زمان "عج" بارها سلاح بدست، دوشادوش رزمندگان و مدافعان ارزشها پا به میدان مبارزه با طاغوتهای زمان و انحرافات گذاشته اند.

در همین راستا کتاب "مهمان دمشق" اشاره ای به زندگینامه نه تن از شهدای روحانی مدافع حرم در استان خوزستان دارد. این کتاب توسط حجت الاسلام و المسلمین رشید کیانی قلعه سردی گردآوری شده و مهرنوش گرجی آن را تدوین نموده است . قسمت هایی از کتاب اشاره به بیانات ، وصیت نامه ها ، دست نوشتها و دلنوشته های شهدا دارد که چند قسمت آن ذکر می شود:

"دست نوشته ای از شهید مجید محمدی اهل دزفول"

امروز، بلکه همیشه تاریخ شیطان و شیطان صفتان درصدد بوده اند تفکر و اندیشه را از انسان بگیرند تا سوار بر عقلها به مقاصد شوم و پلید و شیطانی خود برسند. نمونه اش ماهواره و موبایل و دنیای مجازی و تبلیغات گسترده رفاه طلبی و دنیا دوستی. انسان باید در طول عمر گرانبهای خود تلاش کند که روز به روز عقلش بر جسم و حیوانیتش غلبه کند تا مصداق یا ایتها النفس المطمئنه گردد و پاک و نورانی در محضر خدا حاضر شود. سخت است ولی امکان پذیر و همین سختی اش بود که من تصمیم گرفتم تا عمرم به پایان نرسیده در جهاد فی سبیل الله قرار بگیرم.

"دست نوشته ای از شهید مصطفی صدرزاده اهل شوشتر"

دوستان با معرفت، همرزمای بسیجیم! می دونم وقتی این نامه رو براتون می خونن از بنده دلخور می شید و به بنده تک خور و یا ... می گید. چون می دونم شماها همتون عاشق جنگ با دشمنان خدا هستید، می دونم عاشق شهادتید ...داداشای عزیزم ببخشید که فرمانده خوبی براتون نبودم اومجوری که لیاقت داشتید نوکری نکردم ... به شما قول می دم اگر دستم به دامان حسین بن علی (علیه السلام) برسد نام شما را پیش او ببرم ...

"بیانات شهید مصطفی خلیلی بلوطکی اهل اهواز"

کسانی که اینجا آمده اند همه شان مطمئن باشید طلبیده شده اند. هیچ در این شک نکنید. آن بازاریش از بین تمام بازاری ها طلبیده شده، آن کسی که داخل شرکت کار می کند از بین تمام آن شرکتی ها طلبیده شده. آن کسی که تو قشر طلبه ها و روحانی هاست از بین طلبه ها و روحانی ها طلبیده شده. آن کسی که داخل قشر پولدارهای جامعه است از بین آنها طلبیده شده. تو قشر فقیر جامعه است از بین آنها طلبیده شده، گلچین آورده اند. این را مطمئن باشید.  گلچینند.


گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 17