تاریخ : 1398,سه شنبه 26 شهريور15:51
کد خبر : 69573 - سرویس خبری : فیلم

به بهانه حذف عنوان "شهید" از تابلوهای شهر

هشدار رهبر انقلاب درباره تلاش برای از بین بردن نام شهدا


هشدار رهبر انقلاب درباره تلاش برای از بین بردن نام شهدا

رهبر معظم انقلاب در سخنانی اشاره داشتند انگیزه‌های بسیار شدیدی وجود دارد که یاد شهدا به فراموشی سپرده شود.

چند روزی است که اخباری مبنی بر حذف کلمه مقدس "شهید" از تابلوهای معابر شهر تهران در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است و  متأسفانه «شهید» در برخی از کوچه‌ها و معابر پایتخت حذف شده است.

جریان تأمل‌برانگیز حذف "شهید" از معابر شهر تهران در حالی کلید خورده که بسیاری از شهروندان و کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان داده و از مسئولان شهری درخواست کرده‌اند که نسبت به این موضوع ورود جدی پیدا و با خاطیان برخورد کنند.

در اقدام جدید شهرداری تهران در برخی از محلات از جمله منطقه 16 "شهید" از جمله شهید اسلامی، شهید تقوی، شهید صفیاری، شهید اکبری، شهید غیوری و شهید شعبانیان از معابر حذف شده است.

اما آنچه که در این بین ضروری است مسئولان نظام اسلامی به آن توجه داشته باشند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ فرهنگی که از همان ابتدای صدر اسلام در قاموس مفاهیم اسلامی جا گرفت و باعث تداوم مکتب اسلام و تشیع شد. درج نام شهید در تابلوهای معابر شهری، حداقل‌ اقدام جهت پاسداشت و تکریم مفهوم شهید و شهادت است که متأسفانه این مسئله با توجیهات بی‌مورد مسئولان، با چالش‌هایی مواجه شد؛ ضمن آنکه قبلاً چالشِ حذف نام شهید از کتب درسی نیز حاشیه‌ساز شده بود.

در ادامه کلیپی از بیانات رهبر معظم انقلاب را در واکنش به سناریوی حذف نام و یاد شهدا مشاهده می‌کنید.

در بخش‌هایی از این کلیپ می‌خوانیم: انگیزه‌هایی بسیار شدیدی وجود دارد که یاد شهدا به فراموشی سپرده شود؛ چیزهای دیگری مطرح کنند و جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین را مطرح کنند تا عظمت‌های واقعی از یادها برود. نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد.


منبع : تسنیم