تاریخ : 1398,پنجشنبه 28 شهريور12:46
کد خبر : 69609 - سرویس خبری : اخبار

جزئیات مراسم تشییع شهیدان «ساری» و «علی‌قلی‌نژاد»



هویت پیکر مطهر شهیدان «محسن ساری» و «حسین علی‌قلی‎نژاد» شناسایی شد. خانواده این دو شهید بزرگوار روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه معراج الشهدای تهران با پیکر شهید خود دیدار کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید محسن ساری جمعه ۲۹ شهریور ساعت ۹ صبح از مسجد جامع حضرت حجت (عج) واقع در خیابان حسام الدین آغاز می‌شود و پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری شهیدان ساری و علی‌قلی‌نژاد

مراسم وداع با پیکر شهید حسین علی‌قلی‌نژاد نیز فردا (پنجشنبه) بعد از نماز مغرب در مسجد جامع سادات واقع در جوادیه برگزار خواهد شد. مراسم تشییع نیز جمعه ۲۹ شهریور ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد جامع سادات انجام و مراسم خاکسپاری نیز ساعت ۹ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شهید «محسن ساری» فرزند مرتضی، متولد دوم مهر سال ۱۳۴۳ در شهر تهران است؛ او اعزامی از لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود؛ شهید ساری در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر و در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نائل آمد، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت؛ پیکر این شهید والامقام بعد از گذشت ۳۵ سال توسط کمیته جستجوی مفقودین، کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

همچنین شهید «حسین علی‌قلی‌نژاد» فرزند بایرام‌علی متولد اول مرداد سال ۱۳۴۳ در شهر تهران است؛ او در سال ۱۳۶۳ در منطقه شرق دجله به فیض عظیم شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در منطقه ماند و پس از ۳۵ سال توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

انتهای پیام/ 131

 


منبع : دفاع پرس