تاریخ : 1398,یکشنبه 31 شهريور15:19
کد خبر : 69659 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارشی از مراسم گرامیداشت پنجمین سالروز انقلاب یمن

ملت یمن هیچگاه در مقابل ظالمان دنیا زانو نزده است!


ملت یمن هیچگاه در مقابل ظالمان دنیا زانو نزده است!

مراسم گرامیداشت پنجمین سالروز انقلاب یمن (۲۱سپتامبر) و تقدیر از خبرنگاران حوزه جهاد و مقاومت، با سخنرانی "عدنان قاسم" عضو شورای سیاسی حزب انصارالله یمن...

فاش نیوز - مراسم گرامیداشت پنجمین سالروز انقلاب یمن (21سپتامبر) و تقدیر از خبرنگاران حوزه جهاد و مقاومت برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ما، مراسم گرامیداشت پنجمین سالروز انقلاب یمن (21سپتامبر) و تقدیر از خبرنگاران حوزه جهاد و مقاومت با سخنرانی "عدنان قاسم" عضو شورای سیاسی حزب انصارالله یمن همراه بود.

وی در ابتدا با اشاره به  سالروز تاسیس جنبش انصارالله یمن، ضمن تشکر از مردم، دولت و رهبری ایران بابت دفاع آنان از مظلومان دنیا گفت: امروز میلیون ها نفر از مردم یمن انقلاب خود را جشن می گیرند و ملت یمن هیچگاه در مقابل ظالمان دنیا زانو نزده است.

 نماینده حزب انصارالله یمن با اشاره به قدمت روابط یمن و فارس(ایران) گفت: این روابط دو سویه از بالاترین حد خود برخوردار بوده  چنانچه بیش از 60 سال پیش یعنی پس از سال 1350 به بعد جنبش وهابیت شکل گرفت و به کمک گروهک های همسو دست به دست هم دادند و تلاش زیادی کردند تا حکومت اهل بیت را نابود و آیین وهابیت را گسترش دهند، مردم یمن با رهبری سید ملک بدرالدین با رهبری قرآنی که در پیش گرفت، به کمک مردم یمن اراده کرد که به گذشته پر افتخار خود بازگردند.

عدنان قاسم در ادامه افزود: علی عبدالله صالح بسیاری از عناصر بعثی را که برای صدام کار می کردند به کار گرفت. رهبری ما به طور حکیمانه انقلاب را پیش برد تا توانست این حکومت را سرنگون کند به طوری که یک غیر نظامی در آن کشته نشد، مردم  در چنین روزی در سال 2014  به خیابان ها ریختند و برای هدف خود قیام کردند. همزمان با این انقلاب جهان استکبارهم به پا خاست تا علیه یمن جنگی تمام عیار به راه بیاندازد و در سایه 17 کشور که در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرارداشت و در کنار 10 کشوری که نظر آنها را خریدند، به یکباره همه کشورهای منطقه در این جنگ شرکت داشتند چراکه آنها می دانستند کسی که در یمن پیروز شود بر کل جهان پیروز می شود، اما مردم یمن در اطراف رهبر خود حلقه زدند و میلیون ها نفر عازم جبهه شدند و در راه حفظ، توسعه و گسترش کشورشان گام برداشتند.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/06/30/1398063018514759718446054.jpg

این عضو شورای سیاسی حزب انصارالله یمن در ادامه با اشاره به دشمنی همه جانبه با یمن گفت: تا کنون بیش از سیصد حمله هوایی و بیش از هزار حمله با موشک بالستیک به یمن انجام گرفته و باعث شده بالاترین فاجعه جهانی علیه یمن اتفاق بیفتد. امروز 24 هزار نفر به کمک نیاز دارند. 18هزار نفر گرسنه هستند و 10 هزار نفر به آب دسترسی ندارند. این ها آماری است که سازمان ملل اعلام می‌کند. دشمن علیه یمن تحریم، بمباران و تجاوز را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن امروز از هم گسسته و ضربه خورده است، گفت: مردم یمن با همان عزم و اراده به راهشان ادامه می دهند و پیروز می شوند و ما فقط به بعد نظامی نگاه نمی کنیم بلکه جنگ فرهنگی اقتصادی و امنیتی در راه است که ما در همه زمینه ها پیروز خواهیم شد چرا که این وعده الهی است.

در بخش دیگری از این مراسم، بهمن‌پور معاون اجرایی انجمن پیشکسوتان سپاس درپاره ای از توضیحات با اشاره به فعالیت‌های انجمن پیشکسوتان سپاس گفت: سپاس از نظر ماهوی و معنایی به سربازان پیشکسوت اطلاعات و امنیت سپاه گفته می‌شود. این انجمن 10 سال پیش ایجاد شد و با توجه به نوع فعالیت عناصر اطلاعاتی و امنیتی، برخی از فعالیت‌هایی که دارای طبقه‌ بندی اطلاعاتی بود و مرور زمان شامل آن می‌شود را معرفی می‌کند که با دو رویکرد ارتباط با خانواده معزز شهدای امنیتی که در مکان و شرایط مختلف به شهادت رسیدند و دیگر گرامیداشت پیشکسوتان حوزه اطلاعات و امنیت است که ما با فعالیت خود به بررسی عملکرد و زندگینامه شهدای امنیتی در جامعه می‌پردازیم.

وی در ادامه با ارائه آمار شهدای امنیت نیز متذکر شد: تاکنون 5هزار شهید اطلاعاتی را شناسایی کرده‌ایم که 500 شهید به طور ویژه "شهید امنیت" هستند که در همین راستا 50عنوان فیلم مستند و 35 عنوان کتاب تولید و منتشر شده است.

معاون اجرایی انجمن پیشکسوتان سپاه با اشارره به نقش خبرنگاران حوزه جهاد و مقاومت نیز یادآور شد: رسانه‌ها باید از لاک دفاعی خارج شوند. نباید منتظر باشیم که دشمن کاری انجام دهد و ما در پی خنثی‌‌سازی یا تقابل با آن بربیاییم بلکه در زمینه رسانه مقاومت موضعی آفندی و حمله‌کننده داشته باشیم؛ اینگونه است که می‌توانیم یک گام از دشمن جلوتر باشیم.

امروز برابر با بیست و یکم سپتامبر است. در این روز انقلاب یمن به پیروزی رسید. به همین منظور از خبرنگاران و فعالان حوزه جبهه مقاومت اسلامی و جهاد اسلامی که در رسانه‌ها ایفای نقش می‌کنند، تقدیر خواهیم کرد. چراکه نقش رسانه در تقابل با دیکتاتوری رسانه‌ای غرب، وهابیت، تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها بسیار مهم است.

بخش بعدی این مراسم سخنرانی کوتاه "حسن شمشادی" خبرنگار پیشکسوت صدا و سیما در جبهه مقاومت اسلامی سوریه و عراق بود. وی با ابراز خوشحالی از این که امروز درمیان پیشکسوتان سپاس و همچنین خبرنگاران فعال حوزه مقاومت حضور  دارد، گفت: من امیدوار بودم که پس از سوریه به یمن بروم اما هر چه تلاش کردم، موفق به حضور در این کشور نشدم. تجربه های متعددی در کشورهای عراق و سوریه داشتم و آنچه که مهم است، نقش رسانه است.

در زمانی که سوریه درگیر بحران بود و سایر رسانه ها مرتب بازتاب می دادند که کشور سوریه در حال سقوط است اما من در شهر حلب حضور یافتم و گزارش و حقیقت شرایط در سوریه را بازتاب دادم و بحمدالله توانستیم به این واسطه امنیت روانی را در کشور سوریه حاکم کنیم.

این خبرنگار جبهه مقاومت نیز با اشاره به قلم خبرنگاران خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ سلاحی در هیچ کشوری ساخته نشده است که بیست و چهار ساعته شلیک کند؛ تنها سلاحی که این قابلیت را دارد، سلاح رسانه است که ذهن مخاطبان را هدف می‌گیرد. از این رو با توجه به اهمیت موضوع باید از تجاربی که داریم، استفاده کنیم و به آموزش خبرنگاران جنگ و جبهه مقاومت بپردازیم.

وی در خاتمه گفت: پایان کار یک خبرنگار بسیجی بازنشستگی نیست بلکه شهادت است.

پایان بخش این مراسم نیز تقدیر انجمن پیشکسوتان سپاس از خبرنگاران حوزه جهاد و مقاومت بود که با اهدای لوح تقدیر از تلاش آنان قدردانی به عمل آمد.

حاشیه ها:

  *در این نشست صمیمی خبرنگاران با عضو جنبش سیاسی انصارالله یمن و همچنین معاون انجمن پیشکسوتان سپاس، از خبرنگاران دعوت شد تا تعاملات بیشتری با این انجمن برقرار نمایند.

  *انتخاب و پخش نماهنگ های مناسبتی ایام محرم و به ویژه پیاده روی اربعین و گفت وگو با زائران حسینی کشورهای محور مقاومت قلبمان را بیش از پیش به امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان گره زده بود و پخش تصاویر حمله عربستان به مردم بی دفاع یمن و احادیثی از معصوم(ع) که اگر مسلمانی ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود و به یاریش نشتابد، مسلمان نیست، بیانات رهبر معظم انقلاب در وصف انقلاب مردم یمن و حمایت مردمی بسیاری از کشورها از بیداری اسلامی منطقه از جمله تاثیرگذارترین بخش های این مراسم بود.

  *گرچه صحبت های عدنان قاسم به زبان عربی بود و با ترجمه به سمع خبرنگاران می رسید اما چیزی از زیبایی و اقتدار کلام این عضو و مسئول مقاومت یمن نمی کاست.

  *حضور همسر شهید "اصغر حیدری" و همچنین همسر شهید "هادی باغبانی" (شهدای فعال حوزه رسانه) به همراه دختران نوجوانشان در این مراسم جالب توجه بود.

  * ادای دین به ساحت شهدای خبرنگار عرصه دوران دفاع مقدس با ذکر صلوات و قرائت فاتحه از دیگر حواشی این مراسم بود.

صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 17