تاریخ : 1398,یکشنبه 31 شهريور18:48
کد خبر : 69676 - سرویس خبری : اخبار

جزو چهار قدرت برتر دفاعی جهان هستیم

هیچ ابرقدرتی جرأت جسارت به کشور را ندارد



جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جزو چهار کشور برتر قدرت دفاعی جهان هستیم و هیچ ابرقدرتی جرأت جسارت به کشور را ندارد.

جزو چهار قدرت برتر دفاعی جهان هستیم/ هیچ ابرقدرتی جرأت جسارت به کشور را ندارد

سردار محمدحسین سپهر صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار قدرت‌های استکباری غرب و شرق عالم متحد شدند و بر اساس یک اتحاد شیطانی در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان استکباری برای سرنگونی انقلاب به تمام تدابیر شیطانی اعم از تهدید، تحریم و کودتا دست زدند، بیان داشت: هجمه همه‌جانبه دشمنان برای سرنگونی نظام در همه ابعاد و عرصه‌ها با تمام قدرت شروع شد و مردم با حمایت و جانفشانی این انقلاب را حفظ کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری اینکه دشمن بعد از شکست پی‌درپی در مقابل انقلاب اسلامی تصمیم گرفت جنگی همه‌جانبه و خشن و با تمام قدرت به پشتیبانی قدرت‌های شرق و غرب عالم علیه ما شروع کند، اضافه کرد: قرار بود در این جنگ، دشمن ظرف یک هفته پیروز میدان شود.

سپهر توضیح داد: استدلال دشمن این بود که قوای دفاعی ایران تحمل مقاومت چندروزه را ندارد و مشکلات معیشتی و عدم پشتیبانی قدرت‌های خارجی از ایران از دیگر برآوردهای منطقی نظامیان و سیاسیون دشمنان استکباری بود که با یک تهاجم سراسری می‌شود ظرف یک هفته ایران را تسلیم خود کنند.

وی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، ماهیت مستقل نظام، به هم خوردن موازنه قدرت در منطقه و خلأ قدرت و جاه‌طلبی صدام را از عوامل و ریشه‌های اصلی جنگ عنوان و مطرح کرد: عراقی‌ها به دو دلیل ناتوانی ایران و عدم حمایت قدرت‌های عربی و منطقه از ایران، به دنبال تسلیم و شکست جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین دلیل جنگ خانمان‌سوز را تحمیل کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عوامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس و کارساز بودن این عوامل در شرایط امروز جامعه و گام دوم انقلاب اسلامی، مطرح کرد: رهبری داهیانه شجاعانه و عالمانه امام خمینی، انگیزه الهی رزمندگان، روحیه اخلاص، توکل، ایثار و ارزش‌های دینی رزمندگان، اعتماد به خدا و نفس فرماندهان و نصرت الهی، شجاعت و صبر رزمندگان و نترسیدن از دشمن و استفاده از الگوهای نبرد عاشورایی در برابر دشمن از مهم‌ترین عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس بود.

سپهر علم، دانش و خرد فرماندهان و حضور سران و فرماندهان در تمام سطوح دفاع مقدس، وحدت و انسجام نیروهای مسلح، حضور مردم پابه‌رکاب را از دیگر عوامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس ذکر کرد.

وی بیان داشت: ما را یک زمان متهم می‌کردند جنگ ما عالمانه نبوده و با دانش همراه نیست اما ما ثابت کردیم در عرصه مبارزه و عملیات از خرد دانش و تجارب گران‌بها و خلق روش‌های جدید در جنگ استفاده کرده‌ایم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور گسترده و بی‌نظیر مردم ایران در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از جمعیت 36 میلیونی ایران در آن زمان 17 میلیون نفر در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده و ملت ایران 200 هزار شهید و بیش از 500 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سپهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را به دست آورده، بیان داشت: حفظ تمامیت ارضی کشور از اهم این دستاوردها بود چراکه در دویست سال گذشته هرگاه قدرت‌های بزرگ کشور ما را تهدید و دست به حمله زدند بخش‌های وسیعی از کشور را از دست دادند.

وی با ابراز تأسف از اینکه هفتاد درصد جغرافیای کشور ایران به‌وسیله تهدید قدرت‌های بزرگ از کشور جدا شد، اضافه کرد: حاکمان بی‌عرضه قادر نبودند کشور را حفظ و با یک تعهد، تهدید و معاهده بخش‌های وسیعی از کشور جدا و به بیگانگان داده شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با رهبری داهیانه امام خمینی یک وجب از خاک کشور را از دست نداده و این مهم (تاریخ و تمدن) را مرهون مردم غیرتمند ایران اسلامی هستیم.

سپهر شکست و ناکامی ابرقدرت‌های استکباری شرق و غرب را نتیجه اراده‌های انقلابی ملت ایران دانست و تصریح کرد: اگر می‌بینید قدرت‌های بزرگ، قدرت تجاوز به خاک، آب و هوا را ندارند و آمریکایی‌ها در هر جنگی که در جهان اسلام کلید زدند شکست خوردند به واسطه تجارب دفتر مقدس و فرهنگ توده‌های بسیج میلیونی و صدور تفکر نترسیدن و غلبه بر دشمن است.

وی ایجاد روحیه خودباوری، استقامت و ایستادگی در ملت ایران به‌ویژه رزمندگان و نیروهای نظامی و انتظامی، کسب تجارب مبارزه با قدرت‌های بزرگ را از دیگر موارد شکست ابرقدرت‌های شرق و غرب اعلام و مطرح کرد: شکست دشمنان با صدور انقلاب اسلامی و تفکر ایستادگی و اسلام‌خواهی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان داشت: ملت ایران درهشت سال جنگ تحمیلی و 40 سال ایستادگی باعث شدند تمام راهبردها و انتظارات بزرگ دشمنان عالم به شکست و ناکامی تبدیل شود.

سپهر با اعلام اینکه آمریکایی‌ها با دو اصل رفاه و امنیت سال‌ها است که می‌خواهند کدخدای عالم شوند، عنوان کرد: امروز جنبش مظلومان و مسلمانان عالم، امنیتی برای آمریکا در جهان نگذاشته و همچنین با بدهی‌های تریلیونی برجای‌مانده از هیئت‌های حاکمه آمریکا، شاهد فروپاشی آمریکا و رژیم صهیونیستی با اذعان به اعتراف 16 مرکز امنیتی و راهبردی و سران آمریکایی هستیم.

وی ادامه داد: وقتی شاهد فروپاشی قدرت‌های بزرگ استکباری هستیم با رهبری داهیانه آیت‌الله خامنه‌ای، تبعیت مردم، جان‌نثاری رزمندگان و ملت ایران و به یاری خدا در گام دوم انقلاب با امید و نشاط پیش خواهیم رفت.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تلاش‌های بی‌شائبه مسؤولان و اتحاد بین مردم و مسؤولان، مطرح کرد: با اتحاد موجود در بین مسؤولان گر چه شاید اختلافی در سبک مدیریت‌ها باشد، اما همه ید واحده هستیم و برای حل مشکلات پیش می‌رویم.

سپهر اعلام کرد: امروز ثابت کرده‌ایم هرگونه پیشرفت اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی در کشور را مرهون رهنمودهای الهی، رهبری داهیانه و قدرت دفاعی و امنیتی هستیم و اجازه خشونت و تجاوز به دشمن را نداده و اگر رفاه و گشایش می‌خواهیم باید بر اساس آیات الهی و تأکیدات ائمه، قدرت امنیتی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امروز قدرت دفاعی را تا حدی ایجاد کرده‌ایم که دشمنان امکان طمع و تجاوز را نخواند داشت و در بخش اقتصادی نیز از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد چراکه دشمن امکان تهدید بیشتر را ندارد و در برابر خواسته‌های ما سر تعظیم فرود خواهد آورد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خطاب به مسؤولان کشوری و لشکری، متذکر شد: همانگونه که قدرت دفاعی و امنیتی را ایجاد کرده و جزو چهار کشور برتر قدرت دفاعی جهان هستیم که هیچ ابرقدرتی جرأت جسارت به کشور را ندارد از مسؤولان می‌خواهیم قدرت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را با انسجام و وحدت و تبعیت از رهبری افزایش دهند تا شاهد شکوفایی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها باشیم.

به نقل از فارس