تاریخ : 1398,سه شنبه 02 مهر14:41
کد خبر : 69727 - سرویس خبری : اخبار

شهیدی: دانش‌آموزان شاهد خودکفایی در جنگ اقتصادی باشند



در پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس شاهد قرائت شد آمده است: همچون پدران فداکار خود در مبارزه با دشمن زبون و جنگ اقتصادی پیش‌قراول در رسیدن به خودکفایی و نقش‌آفرین در رونق تولید ملی باشید.

شهیدی: دانش‌آموزان شاهد پیش‌قراولان خودکفایی در جنگ اقتصادی باشند

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح روز دوشنبه اول مهر سال 98 در دبیرستان دخترانه شاهد "طلیعه" در منطقه 13 تهران با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با مدارس شاهد سراسر کشور به صدا درآمد. حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد در این مراسم با بیان اینکه همه انسان‌ها باید در هر جایگاهی که قرار دارند، موقعیت خود را ارتقا ببخشند، گفت: در دوره دفاع مقدس، رزمندگان نیز با قدم گذاشتن به عرصه دفاع، جایگاه انسانی خودشان را ارتقا دادند.

وی تصریح کرد: هنوز هم پس از گذشت سالیان متمادی از پیروزی انقلاب اسلامی، گزینه بهتری از رزمندگان و شهدا به عنوان مصداق خدمت نیافته‌ایم. آن‌ها امانت‌داری، پاک‌دستی و عمل‌گرایی خود را ثابت کردند و امروز ثمره تعهد نسل قبل را در آینه 230 هزار شهید می‌توانیم به جهان عرضه کنیم. از مجموع شهدای دفاع مقدس، 36 هزار شهید، دانش آموز بودند. آنها کسانی بودند که از میان میز و نیمکت‌های مدارس، کتاب و دفتر خود را به خاکریزهای مناطق عملیاتی بردند، درس خواندند، دفاع کردند و سربلندی، استقلال و افتخار امروز را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

کاویانی افزود: اقتدار و عزت ایران اسلامی در پی مقاومت نسل قبل در میدان‌های دفاع مقدس به دست آمد و این برهه تاریخی به عنوان یک برگ زرین در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند. آن نسل که انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مردم را همراهی کردند، بدون تردید نورانی‌ترین و بی‌عیب و نقص‌ترین صفحه تاریخ این مملکت را ایجاد کردند و به همین جهت، امروز ما و فردا، فرزندان ما، به این دوران افتخار می‌کنند.

حجت الاسلام کاویانی راد بیان کرد: دفاع مقدس دورانی را ایجاد کرد که نسل‌های آینده وقتی به آن نگاه می‌کنند، احساس قدرت خواهند کرد، زیرا شهدا و ایثارگران فداکاری کردند تا حتی یک قطعه از خاک این کشور به دست دشمن نیافتد. امروز وظیفه نسل من و شما به عنوان امانت‌دار آن نسل، این است در هر موقعیتی که قرار داریم بتوانیم به کشور و مردم خدمت کنیم.

در این مراسم جمعی از مسئولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند و پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس شاهد، توسط نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ قرائت شد. متن این پیام به شرح زیر است:

بار دیگر شاهد شکفتن شکوفه‌های علم و ادب در ماه مهر و بهار تعلیم و تربیت هستیم، سرآغازی که یادآور لبخندهای شاد و دوستی‌های پردوام است. ایام بازگشایی مدارس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، تابلوی مقاومت، ایثار و شهادت، حاوی این پیام است که تعلیم و تربیت باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت و گمراهی و تباهی نجات بخشند و چه لاله‌های دل سوخته‌ای که از مکتب علم و دانش به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا درس آزادی و آزادگی را معنا بخشند.

اکنون که در پرتو توجهات حضرت ولی عصر(عج)، هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و درایت دولت محترم، عرصه تعلیم و تربیت در مسیر تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، راه رشد، تعالی و کمال را می‌پیماید، چند نکته را به شما فرزندان برومند ایران اسلامی توصیه می‌کنم:

ا- در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(دامت برکاته) به نام سال «رونق تولید» نامگذاری شده، شما نیز همچون پدران فداکار خود که طلایه‌دار مبارزه با ظلم و ستم بودند، در مبارزه با دشمن زبون و جنگ اقتصادی پیش‌قراول در رسیدن به خودکفایی و نقش‌آفرین در رونق تولید ملی باشید.

2- با تلاش بی‌وقفه و جدیت خود در سنگر مدرسه، قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح کنید و برای ایران اسلامی افتخار آفرین باشید.

٣- با عمل صالح، انس با قرآن و تأسی به ائمه معصومین (علیه السلام) همیشه در صحنه باشید و توصیه‌ها و فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را نصب العین خود قرار دهید.

در آخر ضمن دعای خیر و آرزوی موفقیت برای یکایک دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، از وزیر محترم آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران طرح شاهد انتظار می‌رود که برای ارتقای علمی و فرهنگی یادگاران معزز شهدا و ایثارگران با الهام از فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) با تمام توان و تجربه ارزشمند خود، آن‌ها را به سوی سعادت و کمال انسانی هدایت نمایید تا ان‌شاء‌الله رضایت الهی و شفاعت شهیدان شامل حال همه خادمین شهدا و ایثارگران شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید محمد علی شهیدی

انتهای پیام/


منبع : تسنیم