تاریخ : 1398,سه شنبه 16 مهر15:03
کد خبر : 69805 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

فریاد نماینده مجلس از ناسپاسی در قبال ایثارگران


فریاد نماینده مجلس از ناسپاسی در قبال ایثارگران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امنیت امروز کشور را مدیون استقامت، فداکاری شهدا و ایثار جانبازان هشت سال دوران جنگ تحمیلی عنوان و از ناسپاسی در حق آنان شدیدا" انتقاد کرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت امروز کشور را مدیون استقامت، فداکاری شهدا و ایثار جانبازان  هشت سال دوران جنگ تحمیلی هستیم، از برخوردهای مغرضانه و ناسپاسی برخی از افراد معلوم الحال در زخم زبان زدن و مسئولان به خاطر کم کاری و سوء مدیریت در حق ایثارگران، شدیدا" انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده ایثارگر مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با آرزوی سلامتی جانبازان و آزادگان خاطر نشان کرد: شهدا و خانواده های معظم شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که اگر شهدا نبودند و جانشان را فدا نمی کردند الان معلوم نبود که ما سر بر چه بالینی باید می گذاشتیم.

وی ادامه داد: اکنون در کشورهای همسایه شاهد این هستیم که آمریکا چه جنایت هایی را علیه مردم بی دفاع یمن، افغانستان، عراق و سوریه به راه انداخته و داعش و تکفیری ها را بر امورات مردم مسلط کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر امنیت ایران اسلامی متذکر شد: شهدای جنگ تحمیلی، ایثارگران و آزادگان ایستادگی و فداکاری کردند تا ما امروز در امنیت و آرامش بسر ببریم. اخیرا هم شهدای مدافع حرم در مقابل داعشی ها و تکفیری ها ایستادند و جلو آنها را سد کردند و نگذاشتند به کشور ما هجوم بیاورند تا ناموس مردم و امنیت کشور به مخاطره بیفتند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با اشاره به شیطنت های اخیر در حذف نام شهدا از خیابان ها و معابر اضافه کرد: اینها باید خیلی عزیز باشند و نباید برای کمترین چیزی که ایثارگران نیاز دارند به رنج و زحمت بیفتند و در مضیقه باشند. هر چند که در بعضی از مواقع بعضی از ما واقعا حق آنها را ضایع می کنیم و مثلا دیده شده است طرف می گوید تا کی باید سهمیه شهدا، جانبازان، آزاده ها و... باشد.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی برخوردهای مغرضانه در جامعه تصریح کرد: من به یکی از افراد منتقد عرض کردم که آیا تو حاضری همه هستی خودت را بدهی و فقط یک سال در زندان های بغداد، نه با آن شکنجه های مخوف زندانی شوی؟ در حالی که بعضی از آنها هشت تا ده سال در زندان های بغداد در اسارات بودند و کاری هم برایشان نتوانستیم بکنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یاد آوری درد، رنج و آلام ایثارگران اظهار داشت: این عزیزان روزی چند بار شهید می شوند و جانبازان 70 درصد و شیمیایی و بعضی از جانبازانی که از نظر بیماری های اعصاب و روان مشکل دارند رنج مضاعف می کشند. خب چگونه می شود آن را جبران کرد؟ آیا مثلا اگر بچه آنها یک سهمیه در دانشگاه داشته باشد کار بزرگی در حق آنها انجام شده است؟ یا بر فرض مثال، فرزند یک شهید اگر به سر کار برود آیا کار بزرگی برای او انجام شده است؟

حجت الاسلام موسوی لارگانی در پایان با اشاره به برخی از برخوردهای نسنجیده از سوی مسئولان و افراد مغرض در جامعه متذکر شد: متاسفانه در برخی از مواقع بعضی از مسئولان و افراد مغرض در جامعه حرف های بی ربطی می زنند که رنج و آلام جامعه ایثارگری را بیشتر می کند و این گونه برخوردها باعث می شود دل آنها به درد بیاید.

در حالی که به نظر من باید بالاترین احترام را به ایثاگران گذاشته شود اما متاسفانه در حال حاضر یک مقدار بی توجهی می شود؛ دلیلش هم این است که کسانی که از درد و آلام ایثارگران اطلاعی ندارند و نمی دانند جانباز و خانواده شهید یعنی چه، اینگونه رفتارها را باعث می شوند و ایثار ایثارگران را اجر نمی نهند؛ اگر چه این موضوع در رفتارها می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نابسامانی های موجود در بیمه تکمیلی و درمان ایثارگران خاطر نشان کرد: بسیاری از فرزندان شهدا در حال حاضر بیکار هستند و برای اشتغال به ما مراجعه می کنند؛ در حالی که بحث اصلی این است که در این شرایط، جامعه ایثارگری از نظر دارو و درمان با مشکل جدی مواجه است. اگر چه بیمه تکمیلی این عزیزان قبلا بر عهده بیمه ایران بوده است اما متاسفانه بنیاد شهید بدهی های خود را به بیمه ایران پرداخت نکرد و این بیمه از ادامه تمدید قرار داد منصرف شد.

وی گفت: متاسغانه بیمه تکمیلی ایثارگران به بیمه دی واگذار شده است در حالی که اصلا توان این کار را ندارد و قبل از آن هم بیمه ایران با آن همه سابقه و گستردگی نتوانست خدمت به ایثارگران را ادامه دهد؛ آن وقت چگونه بیمه دی می خواهد معضلات بهداشتی و درمانی جامعه هدف را به سر انجام برساند؛ در حالی که نه از نظر مالی و نه از نظر زیر ساخت ها توان کافی را ندارد. فلذا ایثارگران در این شرایط در رنج و مشقت بسر می برند و در این راستا ما به آقای شهیدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید تذکر دادیم که فکری به حال این عزیزان بکند.


کد خبرنگار : 18