تاریخ : 1398,یکشنبه 07 مهر15:20
کد خبر : 69842 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری کارگاه «خورشید خانه‌ات باش»



 کارگاه خورشید خانه‌ات باش به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جمعی از بانوان در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور غلامعلی افروز برگزار شد.

http://www.defapress.ir/files/fa/news/1398/7/6/815801_860.jpg

غلامعلی افروز در این کارگاه به بیان مهارت‌های زیستی و شناختی پرداخت و اظهار داشت: انسان‌ها مانند بذر درخت سیبی هستند که تحت تاثیر محیط مناسب به فعلیت می‌رسند.

افروز گفت: انسان‌ها با قابلیت‌های ویژه‌ای که زمینه ساز حسن تحقق رسالت خلقت هست متولد می‌شوند و با بکارگیری مهارت‌های زیستی و شناختی به آن رسالت می‌رسند.

افروز با اشاره به اینکه رسالت‌ها و مهارت‌ها باید مبتنی بر قابلیت‌ها و مولفه‌های اسلامی و فرهنگی باشد، اظهار داشت: انسان‌ها باید تمام شاخه‌های وجودیشان را متوازن به ظهور و بروز برساند و شکوفا سازند.

این استاد دانشگاه افزود: ما نباید فقط معلم، سخنران و دانشجوی خوب و موفقی باشیم بلکه باید خوب بودن را در تمام زوایای زندگیمان لحاظ کنیم، ما باید پدر، مادر، همسر، فرزند، شهروند قانونمدار و فامیل خوبی هم باشیم پس باید در همه عرصه‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی قابلیت‌ها و مهارت‌های ارتباطی و کلامیمان را افزایش دهیم.

افروز ادامه داد: وقتی توازن و تعادل نباشد خلاقیت از بین می‌رود. بیشتر قابلیت‌های ما فطری است که باید با یادگیری مهارت‌ها به آن‌ها نظم بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: بچه‌های پیش دبستانی قبل از مدرسه باید نظم در خواب و خوراک را بیاموزند، چون بیشتر مدرسه گریزی‌ها، ریشه در نبود نظم در خواب و خوراک دارد.

افروز در ادامه یادآور شد: والدین باید ساعت خواب فرزند خود را طوری تنظیم کنند که دو ساعت قبل از خروج از منزل از خواب بیدار شوند و فرصت رفع نیاز‌های زیستی خود را مانند خوردن صبحانه و ... داشته باشند تا در مدرسه به مشکل برنخورد و به تبع آن افسردگی و مدرسه گریزی و افت تحصیلی سراغ بچه‌ها نیاید.

افروز خاطرنشان کرد: والدین باید با کلام جاذب و با امتناع از به کار بردن کلام و واژه‌های آمرانه، ناصحانه کلام را در بچه‌های خویش تقویت کنند و مهارت‌های کلامی را به آنان بیاموزند.

اگر زنان روحیه انقلابی را از دست بدهد، عافیت‌طلب می‌شوند

مرضیه عزتی با بیان اینکه نقش دختران در جامعه کنونی در مقابله با جنگ نرم دشمن حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد تضعیف خانواده به واسطه تاثیر منفی بر نگرش دختران و پسران جامعه نسبت به ازدواج هستند تا نهاد خانواده را متزلزل کنند و متناسب با دیدگاه‌های مورداک یهودی ایتالیایی، اسپانسر من و تو، که تصمیم قاطع گرفته است تا روی زنان و دختران ایرانی سرمایه گذاری کند و تا سال ۲۰۲۰ کلمه مادر را از بین ببرد به جامعه ما ضربه بزنند.

عزتی در ادامه گفت: جامعه کنونی مانند تنگه احد هست و این زنان هستند که با استقامت، خودباوری و متناسب با آموزه‌های دینی و با ارج نهادن به کانون گرم خانواده می‌توانند از این تنگه حفاظت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسان دارای سه ساحت فردی، اجتماعی و خانوادگی است و توازن در این سه ساحت باعث تکامل انسان می‌شود.

عزتی بیان داشت:  اگر زنان روحیه انقلابی خود را از دست بدهند، عافیت طلب و دچار تجملات بشوند و به ماهیت غربی قبل از انقلاب خود برگردند دچار آسیب جدی خواهیم شد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که زن مورد لطف خداوند بوده و صفات رحمانی او را در بالاترین سطح دارد؛ چشمه جوشان محبت در خانواده و جامعه است؛ چه در نقش همسر، مادر، استاد و دیگر نقش‌های خانوادگی - اجتماعی که برای زنان مفروض و به عنصری تبدیل شده است که محیط پیرامونی خود را تحت تاثیر قرار دهد.

عزتی به آسیب شناسی معیار‌های نادرست ازدواج پرداخت و یادآور شد: نگاه دختران کنونی به ازدواج آرمانگرایانه بود و متناسب با آن آرمان‌ها نمی‌توانند همسر آرمانی خود را بیابند و این معضل از آسیب‌های تاخیر در ازدواج است.


منبع : دفاع پرس