تاریخ : 1398,دوشنبه 08 مهر20:07
کد خبر : 69868 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دست رد مجلس به سینه شهیدی محلاتی؛

مخالفت مجلس با اقدام تکراری بنیاد در پاس دادن امور درمانی ایثارگران به دیگر دستگاه‌ها


مخالفت مجلس با اقدام تکراری بنیاد در پاس دادن امور درمانی ایثارگران به دیگر دستگاه‌ها

نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با طرح بنیاد شهید برای واگذاری چندباره بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه‌های دولتی شدیدا" مخالفت کردند.

فاش نیوز - نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با طرح بنیاد شهید برای واگذاری چندباره بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه‌های دولتی شدیدا" مخالفت کردند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی،  در تشریح نتایج نشست فراکسیون ایثارگران با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون قضایی تصریح کرد: در این نشست که آقای شهیدی و معاونان ایشان حضور داشتند، رئیس بنیاد شهید با ارائه طرحی بار دیگر خواستار واگذاری موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه های مرتبط شد که با مخالفت نمایندگان ایثارگر روبه رو شد.

 رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد: نمایندگان ایثارگر با رد این درخواست آقای شهیدی به ایشان گوشزد کردند که اگر به دلیل مشکلات مالی، بنیاد مصر به این کار است آن را در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به صحن مجلس ارائه کند؛ اما باز هم با مخالفت نمایندگان مواجه خواهد شد.

 وی اضافه کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس در این نشست ابراز داشتند هر آنچه را که دولت می‌خواهد به وزارتخانه ها برای بیمه تکمیلی ایثارگران پرداخت کند، همان اعتبارات را به بنیاد شهید اختصاص دهند تا خودش خرج امور استان ها و ادارات کند و بنیاد اگر مقداری از اعتبارات که بدون محاسبه پرداخت می کند را در چهارچوب اولویت های اصلی، به خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران قرار بدهد، طبیعتا می تواند نسبت به رفع بسیاری از مشکلات و موانع موجود اقدام کند.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی برای نمونه به طرح پرداخت مستمری به کمک معیشت بگیران در وزارت دفاع و بنیاد شهید اشاره کرد و یادآور شد: درست است که مجلس حداقل حقوق را برای معیشت بگیران تصویب کرده است اما این مبلغ در وزارت دفاع ۷۵۰ هزار تومان و در بنیاد شهید یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان می باشد؛ در صورتی که می توان با هماهنگی سپاه، ارتش و بنیاد به عدد واحدی دست یافت و در بودجه بنیاد صرفه جویی کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظر نمایندگان ایثارگر در نشست مشترک با آقای شهیدی این بود که بنیاد شهید باید یک مقدار برنامه ریزی کرده و کار را مدیریت نموده و جوان گرایی کند.
 

 بیمه تکمیلی ایران یا دی

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم موضوع واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بیمه دی را یکی دیگر از محورهای این نشست عنوان کرد و متذکر شد: در این نشست نمایندگان ایثارگر مجلس خواستار بازگشت مجدد بیمه تکمیلی به بیمه ایران شدند و تجربه سی و پنج ساله این بیمه را گواه مدعای خود عنوان کردند؛ اما در مقابل، استدلال آقای شهیدی این بود که ما موضوع بیمه تکمیلی را به مناقصه گذاشتیم اما بیمه ایران در این مناقصه شرکت نکرد.

  نماینده مجلس هشتم نهم و دهم شورای اسلامی تاکید کرد:  بحث اصلی این است که موضوع واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران همانند واگذاری به پیمانکار نیست بلکه بحث تجلیل و تکریم ایثارگران است که لازم است دقت بیشتری در آن شود.

جوان گرایی در بنیاد شهید

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص مباحث مطرح شده در نشست با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جوان گرایی در این نهاد انقلابی را ضروری دانست و یادآور شد: در این نشست برخی از نمایندگان ایثارگر موضوع برکناری بازنشستگان و جوان گرایی مدیریت بنیاد شهید را مطرح کردند که آقای شهیدی گفت چند بار تقاضای استعفایش را مطرح نموده اما رئیس جمهور با این موضوع مخالفت کرده است.

  حجت الاسلام و المسلمین نوروزی در پایان تاکید کرد: کسی که در رأس بزرگترین نهاد خدمتگزار کشور قرار دارد باید اولویت خود را در خدمت گذاری به ایثارگران قرار دهد و سپس بخش‌های دیگر بنیاد شهید را مورد توجه قرار دهد.


کد خبرنگار : 23