تاریخ : 1398,سه شنبه 09 مهر16:17
کد خبر : 69884 - سرویس خبری : اخبار

جانباز نخاعی نیشابوری به شهدا پیوست


جانباز نخاعی نیشابوری به شهدا پیوست

جانباز نخاعی ۷۰ درصد «محمود انتظاری» از رزمندگان خراسان رضوی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

فاش نیوز - جانباز ۷۰ درصد «محمود انتظاری» از رزمندگان خراسان رضوی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید انتظاری صبح امروز 9 مهر با حضور مردم شهیدپرور نیشابور، از مقابل مسجد صاحب الزمانی(عج) به طرف مسجد جامع نیشابور با حضور مسئولان و آحاد مردم برگزار و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت فضل به خاک سپرده شد.

محمود انتظاری در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۴۵ چشم به جهان گشود و در ۲۴ فروردین ۱۳۶۲ منطقه جنوب فکه در اثر ترکش از ناحیه کمر قطع نخاع شد و پس از تحمل ۳۶ سال درد و رنج ۸ مهر ۱۳۹۸ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/07/09/139807091021543818542414.jpg

 

گفتنی است شهرستان نیشابور که ۱۲۹ کیلومتر با مشهد مقدس فاصله دارد، یک هزار و ۸۷۰ شهید، چهار هزار و ۶۳۴ جانباز و ۲۹۲ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

بر اساس آمار بنیاد شهید، تعداد جانبازان زیر ۲۵ درصد ۳۳۱ هزار و ۵۵۵ نفر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ۲۳۳ هزار و ۲۶۷ نفر، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار و ۴۸۱ و جانبازان بالای ۷۰ درصد حدود ۹ هزار و ۶۸۸ نفر است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.


منبع : ایثار