تاریخ : 1398,سه شنبه 23 مهر16:46
کد خبر : 69885 - سرویس خبری : اخبار

نامه وارده:

سخنی درباب معوقات قانونی ماده ۳۸


سخنی درباب معوقات قانونی ماده ۳۸

علیرغم پیگیری های فراوان، دولت از اختصاص اعتبار معوقات این عده از ایثارگران سرباز زد و در نهایت این قشر مجبور به تجمع در برابر سازمان برنامه و بودجه در دوم مهر ماه سال جاری گردیدند...

جانباز - با سلام واحترام؛ نمی دانم خبر دارید یانه که در دوم مهرماه عده ای از ایثارگران در بربر سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند و خواهان استیفای حق تضییع شده خود در سال های گذشته شدند؟ چند نکته لازم است که در این خصوص به عرض برسانم و امیدوارم فاش نیوز عزیز مثل همیشه ناشر مشکلات ایثارگران برای اطلاع مسئولین باشد.

1- ایثارگران مشمول تبصره ماده 38 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران از تاریخ 28دی 1391مشمول برقراری حقوق وظیفه شدند لیکن به هر دلیل این قانون اجرا نشد و در نهایت در سال 1395 با پیگیری فراوان ایثارگران عملیاتی شد؛ لیکن به دلایل مختلف این قسمت از قانون به کندی اجرا می شود و هنوز تعدادی از مشمولین آن حقوق خود را دریافت نکرده اند.

2- درمتن ماده 38 از قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به صراحت قید شده که فرد به هنگام مجروحیت ناشی از حضور در جبهه های نبرد و...مشمول این قانون خواهد شد و متولی آن هم مشخص گردیده است. لیکن علاوه بر تاخیر زیاد در اجرای آن هیچگاه به زمان مجروحیت استناد نگردید و شروع آن را به زمان تصویب قانون منوط نمودند، آن هم با دیرکرد چند ساله....

3- ازتاریخ 28دی 1291تا زمانی که ایثارگر مجروح و مشمول این قانون شده می بایست معوقه آن پرداخت گردد که علیرغم تاکید برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر پرداخت کل مطالبات ایثارگران در دو سال اول برنامه، هیچگاه این خواسته اجرایی نشده است.

4- علیرغم پیگیری های فراوان، دولت از اختصاص اعتبار معوقات این عده از ایثارگران سرباز زد و در نهایت این قشر مجبور به تجمع در برابر سازمان برنامه و بودجه در دوم مهر ماه سال جاری گردیدند. هرچند عده ی زیادی به دلیل ناتوانی جسمی و مشکلات اقتصادی، دوری راه و حتی به خاطر روحیه خاص و حجب و حیای ایثارگری و دغدغه انقلاب و نظام، در تجمع حضور نیافتند ولی چیزی درحدود 1000نفر در این تجمع حضور بهم رساندند.

5- نکته ی بسیار حائز اهمیت و قابل تأمل اینکه سردار شریفی، رئیس ایثارگران سپاه در این جمع حضور و اعلام کرد (فیلم وکلیپ صوتی آن موجود است) که مبلغ 60میلیارد تومان امروز از سازمان برنامه و بودجه اخذ و در مهرماه به عنوان معوقه تبصره ماده 38 به ایثارگران حاضر در تجمع پرداخت می گردد.

لطفا" این بند 5 را به دقت بخوانید....برای شما هم جای تعجب نیست؟! چه چیزی از این فرمایش سردار برداشت می شود؟

پرداخت فقط برای آنهایی که در تجمع شرکت کرده اند؛ و طبق بررسی، در آن روز لیست هم گرفته شده است! بنده ی بیسواد برداشتم این است که باید مابقی حدود 4 هزارنفر باز هم جمع شده و خیابان ها را ببندند و شعاربدهند ...تا معوقه ی آنها زودتر پرداخت گردد؛ وگرنه باید منتظر سال های بعد باشند! هرچند سردار شریفی یکی از زحمتکشانی است که همواره درخدمت ایثارگران بوده و از هیچ تلاشی در راستای جقوق ایثارگران کوتاهی نکرده است و جای تشکر و قدردانی فراوان هم دارد ولی بیان اینکه معوقه در مهرماه فقط به تجمع کنندگان برابر سازمان برنامه و بودجه داده خواهد شد. این مطلبی تامل برانگیز بوده و برای مابقی حدود 4000 ایثارگر مشمول معوقه تبصره ماده 38 جای سئوال و حتی بهت و...دارد. نتیجه اینکه: تجمع کنید تا به حقتان برسید!


کد خبرنگار : 23