تاریخ : 1398,دوشنبه 15 مهر17:52
کد خبر : 69934 - سرویس خبری : اخبار

از زبان یک ایثارگر؛

روی سخن با دولتمردان است...!


روی سخن با دولتمردان است...!

دراصطلاح پزشکی بیماری ptsd مختص رزمندگانیست که درشرایط حاد زندگی کرده اند یعنی رزمنده ای که در جبهه بوده و باشرایط سخت مقابله کرده، گاهی مجبور بوده اند تکه پاره اجساد دوستان و همرزمانش راجمع کنند...

فاش نیوز -  در نظام هستی به هرنقطه ای نظرکنی و هر مسئله ای راپیگیری نمایی به واقعیاتش خواهی رسید. دردنیای واقعی زندگی موجودات زنده، هرکنشی یک واکنش سریع یا کند به دنبال دارد.

مثلا اگر به چند پرنده کبوتر و یا یاکریم پرخاشی نکنیم. دستی تکان ندهیم و یا مزاحمت صوتی ایحادنکنیم امکان ندارد از زیبایی های طبیعتشان ما را بدون بهره بگذارند. این یک عمل ارادی نیست؛ بلکه طبیغت دنیا اینگونه است. حتی گاهی درمواردی اشیاء هم درمقابل کنش ما واکنش نشان می دهند. اما گاها درد از آنجایی شروع می شود که اشرف مخلوقات جهان هستی واکنش نشان نمی دهد!

روی سخنم با دولتمردان است. امروز همه دنیا به ایثارگران کشور ما احترام خاصی می گذارند. این مهم استنادا در رادیو و تلویزیون آمریکا که بزرگترین دشمن بالفطره ما می باشد هم بخوبی ملموس و مشهود است. این یکی از موهبت های خداوند تبارک و تعالی نسبت به ایثارگرانی است که با دست خالی در مقابل مدرنترین تجهیزات دنیا مقاومت کردند.

این مقاومت ها گاهی آنقدر مهم بود و سوژه ای فوق العاده می شد که افسرانی زبده، با سی سال تجربه نظامی، در مقابل یک بسیجی چهارده سال کرنش می نمودند. امروز در اقصی نقاط دنیا می بینیم که این افتخار در طول دوران بشریت فقط از آن مابوده ولاغیر.

ایثارگرانی که الگو و مقتدایشان سالار شهیدان و  حضرت ابوالفضل علیه السلام است که با آن شهامت، شجاعت و  ایثار، با عطشی سوزان، لب آب رفت اما آب ننوشید و این ایثار الگوی رزمندگان و ایثارگران بود. ولی امروز متاسفانه دولت مردان ما مسیر را اشتباه طی می کنند. مثلا فکر می کنند یک جنگی بوده و براساس حوادث به نفع ما رقم خورده و دشمن را از خاکمان بیرون کرده ایم ولی جزئیات کار را یا نمی دانند، یا اگر می دانندخودشان را به کوی علی چپ می زنند.

دراصطلاح پزشکی بیماری ptsd مختص رزمندگانیست که درشرایط حاد زندگی کرده اند یعنی رزمنده ای که در جبهه بوده و باشرایط سخت مقابله کرده، گاهی مجبور بوده اند تکه پاره اجساد دوستان و همرزمانش راجمع کنند، گاهی مجبور بوده اند بیش از۴۸ ساعت مبارزه نفس گیر داشته باشند درحالیکه برای یک انسان در۲۴ساعت هشت ساعت کار آن هم باکیفیت و راندمان بالا تعریف شده است.

اماگاهی رزمنده ای در ۷۲ساعت، شرایط اجازه ۵دقیقه استراحت به او نمی داده است. این بیماری یک بیماری لاعلاج و مخرب است. به این مورد اشاره شد تا به این مطلب برسیم که ایثارگران چرا وقتی پیکر شهیدی را می آورند و طبق سنت حسنه فرزندان و خانواده این شهید برای و داع در معراج شهدا و یابنیاد و یا سپاه جمع می شوند، به محض رویارویی فرزندان شهید با پدر، همگی دچار این نوع بیماری می شوند اما با یک تفاوت که رزمنده سریعا به بیماری واکنش نشان می دهد اما فرزند شهید و خانواده اش به مرور زمان به سمت بیماری می روند اماهر دو مبتلا می شوند.

حال این سئوال از دولتمردان هست که آیا شد برای دقایقی در اتاق کارتان، بخصوص اتاق فکرتان، آنجایی که یکباره تصمیم می گیرید نام شهید را خذف کنید و یا آنجائی که بیمه ایثارگران و هزینه درمانشان رابه چالش می کشید، ۵دقیقه به این موضوع فکرکنید.
 
 
صادقانه باید گفت عملکرد شما مغایر به شئونات و منشور انقلاب است. امروز هر آنچه امام راحل در طول انقلاب فرموده کاملا بر زمین مانده است. امروز هر آنچه رهبر انقلاب این رادمردی که همه دنیا بسیج شده اند برای تخریبش اما عملکرد انقلابی و ولایی اش دهان  همه دنیا را بسته، کاملا یا با الفاظ چاله میدانی جواب داده شده است و یا با عدم نگاه مثبت به فرامنیش.‌
 
دولت محترمی که گاهی در مواقعی که ضروریات ایحاب کند اشاره ای به شهدا و جانبازان و ایثارگران می کند، درعمل مغایرتش با این قشر بخوبی مشهود است.
امروز در سراسر این کشور هر نقطه ای شما بروید و کنجکاو شوید در امور ایثارگران می بینید که برای ابتدایی ترین ملزومات اولیه زندگی محتاج هستند.
 
رزمنده ای که دیروز در شلمچه نان خشک تناول می نمود و با یک کلاشینکف قدیمی جلو مدرنترین سلاح های تمام اتوماتیک غربی مبارزه می کرد، امروز سیمان از تریلر تخلیه می کند. رزمنده ای که دیروز در طول جنگ زبانزدن غرب و شرق بود امروز در انزوا برای معاش فرزندانش بامشکلات دست و پنجه نرم می کند.
 
اما ارتشاء و اختلاس و دیگر مفاسد و همان عناوینی که این رزمندگان و این ایثارگران برای نابودی اش جانشان را هدیه نمودند، امروز در کشور نهادینه شده است!
 
روی سخن با دولتمردان است که آقایان محترم! تاریخ را ورق بزنید تا به اصل ماجرای ایثارگری ایثارگران این سرزمین پی ببرید. تاریخ را مشاهده کنید، اگر در جایی نوشته بود که بچه دوازده ساله زیر صندلی قطار قایم شد برای رفتن به میدان نبرد، آن وقت شما هر چه خواستید با ایثارگران بکنید. تاریخ را بخوانید اگر جایی نوشته بود که مادری شش فرزندش را داد تا جامعه اش امنیت بگیرد، آن وقت ادامه مسیر بدهید! اما اگر ندیدید این حماسه بزرگ را در سراسر گیتی، در طول دوران حیات بشریت، آن وقت کمی تامل نموده و به امورات این قشر بزرگ و این مردان و زنان بی ادعا بهتر رسیدگی کنید؛ که یک جانباز جنگ برای یک بسته قرص دختر جوانش سه ساعت در بنیاد بلاتکلیف نباشد و بعد هم بگویند چون قیمتش بیشتر از سی هزار تومان است تائید نمی شود. این سرافکتدگی ها را ترمیم کنید. این کاستی ها را حبران کنید والا گذشت زمان نشان داده است که خیلی وقتها خیلی زود دیر می شود!
والسلام علی من اتبع الهدا
 
رضا امیری فارسانی

کد خبرنگار : 23